گوگل برای گوشی ها و کروم بوک ها از اپل الهام گرفت

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

این غول جستجو مدتی طول می کشد تا این انتقال را انجام دهد، با این گزارش که اولین کروم بوک با تراشه های گوگل باید در سال 2023 به فروش برسد. کروم بوک ها در طیف گسترده ای از قیمت ها از حدود 100 دلار تا مبالغ چهار رقمی در دسترس هستند. حتی می توانید یکی را به تقلید مک تبدیل کنید.

پس از چندین نشت و ما گزارش های اختصاصی خودگوگل ماه گذشته اعلام شد این شرکت اولین تراشه گوشی هوشمند خود طراحی شده خود را در سری پیکسل 6 اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد. ظاهراً جاه طلبی های این شرکت به همین جا ختم نمی شود. امروز، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که گوگل در حال ساخت تراشه‌هایی برای کروم‌بوک‌های آینده است.

به نظر می رسد که گوگل در مورد مزایای تراشه های طراحی شده سفارشی از اپل الهام گرفته است. شرکت قبلا تایید کرده بود که گوشی هوشمند بعدی پیکسل 6 دارای یک سیستم روی تراشه طراحی شده توسط گوگل (SoC)، و گزارش جدیدی امروز می گوید که این شرکت همین رویکرد را برای کروم بوک های آینده در پیش گرفته است.

اینتل همچنان مطمئن است که می‌تواند به اپل سیلیکون برسد و سپس از سیلیکون اپل پیشی بگیرد، اما سازنده تراشه‌های اپل TSMC برنامه‌های خود را برای تراشه‌های 2 نانومتری در روز بعد اعلام کرده است.

عکس: بروک کاگل/پاشیدن

بر اساس گزارش‌ها، تراشه‌های کروم‌بوک جدید گوگل بر اساس طرح‌های بازویی هستند، مانند «Tensor» در تلفن‌های همراه و همچنین تراشه‌های MediaTek و Snapdragon که در کروم‌بوک‌های بیشتری ظاهر می‌شوند. M1 اپل نیز ریشه در Arm دارد.

سایت خواهر ما 9to5Google گزارش ها.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

گوگل به ویژه از موفقیت اپل در توسعه اجزای نیمه هادی کلیدی خود برای آیفون ها و همچنین اعلام سال گذشته مبنی بر جایگزینی پردازنده های اینتل با پیشنهادات خود برای کامپیوترهای مک و لپ تاپ ها الهام گرفته است، دو نفر از آشنایان با تفکر گوگل به Nikkei Asia گفتند. .

انتظار می‌رود گام بعدی در انتقال خود اپل، عرضه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو M1X در اواخر امسال، در اندازه‌های 14 و 16 اینچی باشد.

این خبر ضربه بیشتری به اینتل وارد می کند، که در حال حاضر تمام تجارت مک اپل را از دست داده است زیرا این شرکت به انتقال دو ساله خود به Apple Silicon Macs ادامه می دهد – و اکنون به نظر می رسد که تجارت کروم بوک را نیز از دست خواهد داد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


از لحاظ تاریخی، مک‌بوک پروهای اپل با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از مدل‌های کوچک‌تر نیز بهتر عمل کرده‌اند، اما یکی از افشاگران می‌گوید که این دو مدل دارای پردازنده‌های M1X یکسان خواهند بود. با این حال، این گزارش امکان عملکرد گرافیکی متفاوت بین نسخه‌های 14 و 16 اینچی را باز می‌گذارد.

گفته می شود که تصمیم گوگل به دلیل موفقیت اپل با مک M1 خود بوده است.

نیکی آسیا گزارش ها گوگل در حال توسعه طراحی تراشه خود برای کروم‌بوک‌ها است که جایگزین پردازنده‌های عرضه‌شده توسط اینتل، AMD، MediaTek و سایر برندها می‌شود. این تصمیم ظاهراً از موفقیت اپل با Mac M1 “الهام گرفته شده است”.