یک سال پس از تراشه M1، اپل یک بار دیگر صنعت کامپیوتر را واقعاً تغییر داده است

طولی نکشید که همه توانستند ببینند تراشه M1 چقدر خوب است – خوشبختانه من یکی از افرادی بودم که این تجربه را داشتم. من از مک بوک پرو اینتل به مک بوک ایر M1 تغییر مکان دادم و مطلقاً از تصمیم خود پشیمان نیستم.

همانطور که مکینتاش و آی مک قطعات مهمی در تاریخ کامپیوتر بودند، تراشه M1 و پلتفرم سیلیکون اپل راه خود را به یک کتاب باز کردند.

آینده در حال حاضر بسیار امیدوار کننده است. شایعات حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی یک تراشه سیلیکون جدید اپل است، این بار برای نسخه به روز شده مک پرو. انتظار می رود این تراشه دارای یک CPU تا 40 هسته با یک پردازنده گرافیکی تا 128 هسته ای باشد. اگر این شایعات صحت داشته باشند (و من معتقدم که درست خواهد شد)، برای همه رقبای اپل در صنعت کامپیوتر بازی تمام خواهد شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اکنون، غیرممکن است که فکر نکنم اینتل مک بوک پرو من یک دستگاه قدیمی است. آنقدرها هم سریع نیست، به طور قابل توجهی گرم می شود و باتری آن پنج ساعت بیشتر دوام نمی آورد. در مقایسه، مک‌بوک ایر جدید من می‌تواند در تمام طول روز بدون برق بماند، در حالی که من از آن برای کارهای فشرده استفاده می‌کنم.

آینده مک های سیلیکونی اپل

اما عملکرد به تنهایی همه چیز نیست، و M1 نیز بسیار کم مصرف است، زیرا اپل به لطف تراشه جدید، لپ تاپ هایی با عمر باتری تا 20 ساعت را وعده داده است. اگر همه اینها درست بود، اپل کامپیوترها را برای همیشه تغییر می داد.

همه چیز را تغییر می دهد

معاملات مک بوک ایر

تراشه M1 وعده اپل برای تغییر هر آنچه در مورد کامپیوترها می دانستیم بود. با پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و فرآیند طراحی 5 نانومتری، M1 خود را به عنوان یک تراشه کوچک اما فوق العاده توانا معرفی می کند که می تواند همه این کارها را انجام دهد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در همان زمان، دستگاه های تلفن همراه به لطف معماری ARM کارآمدتر و کم مصرف تر، به سرعت رایانه ها بودند. در حالی که دستگاهی به نازک و سبکی یک آی‌پد می‌توانست ویدیوی 4K را بدون زحمت ارائه کند، مک‌های اینتل برای انجام کارهای فشرده‌تر تلاش می‌کردند. در سال های اخیر، مشخص شده است که زمان انتقال معماری ARM از دستگاه های تلفن همراه به رایانه ها فرا رسیده است.

M1 متولد می شود

در این مرحله، غیرممکن است که تراشه‌های سیلیکون اپل را چیزی که صنعت کامپیوتر را تغییر داد، در نظر نگیریم. من همیشه از دیدن یک کامپیوتر رومیزی به کوچکی iMac جدید شگفت زده می شوم، اما می دانم که بسیار سریع است. اگر چند سال پیش کسی به من می گفت که ما یک مک بوک به قدرتمندی یک مک پرو خواهیم داشت، احتمالاً آنها را باور نمی کردم – و با این حال ما اینجا هستیم.

پس از سال‌ها عرضه رایانه‌های مک با پردازنده‌های اینتل، اپل متوجه شد که دیگر نمی‌تواند به یک پلتفرم قدیمی و قدیمی تکیه کند. در حالی که مشتریان کامپیوترهای فشرده تر و قدرتمندتری می خواهند، معماری قدیمی x86 نمی تواند با این سناریوی جدید سازگار شود. اینتل (یا به طور کلی پردازنده های x86) انرژی زیادی مصرف می کنند و عملکرد قابل توجهی را در شرایط استرس از دست می دهند.

اپل همیشه مشخص کرده است که تراشه M1 برای لپ‌تاپ‌هایی مانند مک‌بوک ایر طراحی شده است، اما این شرکت فکر می‌کرد آنقدر خوب است که به زودی آن را در مک‌بوک پرو، مک مینی و حتی آی‌مک قرار داد. اپل اشتباه نکرد. آزمایش‌های اولیه نشان داده است که مک‌های دارای تراشه M1 به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از پیشینیان مبتنی بر اینتل هستند.

در آن زمان، این شرکت یک مک مینی سفارشی با تراشه A12Z Bionic را به توسعه دهندگان ارائه می‌کرد که قبلاً از عملکرد macOS بر روی تراشه iPad شگفت‌زده شده بودند. با این حال، این حتی شروع فصل بعدی در تاریخ محاسبات نبود.

با اینتل خداحافظی کنید

پلتفرم Apple Silicon در WWDC 2020 در ژوئن به نمایش گذاشته شد، زمانی که اپل اعلام کرد که همان فناوری‌های موجود در آیفون و آی‌پد را به مک می‌آورد.

قدرت تراشه M1 آن را همتراز با پردازنده‌های سطح بالا مانند Core i9 اینتل قرار می‌دهد، اما این بار در یک مک بوک ۱۳ اینچی یا یک دسکتاپ همه‌کاره فوق‌العاده نازک مانند iMac جدید. مثل داشتن یک کامپیوتر فوق العاده قدرتمند در یک جعبه کوچک است.

10 نوامبر 2020 بود که اپل اولین تراشه مبتنی بر ARM خود را که برای مکینتاش طراحی شده بود، معرفی کرد. چند ماه پس از تایید این موضوع که مک‌ها SoC‌های ساخت اپل را دریافت خواهند کرد، تراشه M1 با وعده نه تنها اختراع مجدد مک، بلکه تغییر کل صنعت محاسبات معرفی شد. یک سال بعد، به جرات می توان گفت که اپل با موفقیت به این مهم دست یافته است.

اخیراً اپل تراشه‌های M1 Pro و M1 Max را معرفی کرده است که انواعی از تراشه M1 با CPU و GPU قدرتمندتر هستند. به طور چشمگیری، تراشه های جدید به مک بوک پرو 2021 این امکان را می دهند که در برخی وظایف بهتر از مک پرو عمل کند.