۵ تکنولوژی که آینده را متحول خواهند کرد 9to5mac Farsi

این سیستم عامل دارای یک پردازنده شش هسته ای است که دو هسته بهینهسازی شده برای عملکرد (۲۵٪ سریع تر از پردازنده A10 Fusion) همراه با چهار هستههای بهینه شده برای بازده (۷۰٪ سریعتر از نسل قبلی). گلکسی A53 نسخه سازگار با نسل پنجم موبایل هم بهتازگی جانشین A52s شده، اما تقریبا دو برابر گوشیهای قبلی قیمت دارد. در نهایت با وجود محدودیتهای گوشیهای اپل طرفداران آیفون همچنان به این برند وفادار هستند و عاشقانه از محصولاتش استفاده میکنند و حتی حاضرند تمامی محدودیتهای اپل در ایران را به جان بخرند، اما دست از دوست داشتن آن نکشند. در نهایت باید برای بروز رسانی موبایل از اینترنت قوی و پر سرعت استفاده کنید.

بدین ترتیب امنیت فیس آیدی افزایش مییابد و هیچکس نمیتواند زمانی که شما خواب هستید یا بنا به هر دلیل حواستان جمع نیست از چهره شما برای آنلاک گوشی استفاده نماید. با انتخاب یک فروشگاه معتبر اینترنتی خریدی آسان بدون محدودیت به زمان و مکان داشته باشید زیرا با وجود اینترنت نیازی به خارجشدن از منزل و یا هر مکان دیگری نیست و خرید بهراحتی با چند کلیک انجام میشود. در سیستم عامل iOS این قابلیت ارائه شده که کاربر بنا به سلیقه شخصی خودش بتوانید مکان آیکون اپلیکیشن های نصب شده روی موبایل را در اسکرین های گوشی تغییر دهد یا چندین برنامه را در قابل یک پوشه روی اسکرین های گوشی ذخیره کند و یا با انتخاب آیکون “ضربدر” کنار آیکون هر برنامه دستور حذف آن را مستقیما از هوم اسکرین صادر نماید.

در گوشی آیفون 5 و گوشی آیفون 5S صفحه نمایش بزرگتر شد و چند میلیمتر قطر آنها باریکتر شد. این موبایل صفحه نمایش 6.67 اینچی دارد که دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی با نرخ نوسازی 120 هرتزی می باشد. در قسمت جلویی این گوشی نیز یک نمایشگر OLED با ابعاد ۶.۱ اینچی و همچنین یک دوربین سلفی همراه با یک خروجی صدا در بالای این نمایشگر است. آیفون X اپل و آیفون های جدیدتر این شرکت قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه را دارند اما زمانی که به طور پیش فرض اپلیکیشن دوربین این گوشی ها را اجرا میکنید و حالت فیلمبرداری را فعال مینمایید، ضبط ویدیو روی حالت 4K و 60fps قرار نخواهد داشت، چون حجم ویدیو هایی که بدین صورت ضبط میشوند بسیار بالاست و ترجیحا باید فقط در شرایط خاص از ضبط ویدیو های این چنینی استفاده کرد. اگر جزو کسانی هستید که هنوز گوشی قدیمی دهه پیش خود را دارند و گوشی موبایل جدید را وسیلهای بیفایده میدانید، دیر یا زود باید گوشی خود را ارتقا بدهید! اما آیا میدانستید که در این دایرةالمعارف بزرگ، اطلاعات توسط بیش از هزاران ربات که از پیش برنامهریزی شده و به صورت خودکار عمل میکنند، زیر نظر گرفته میشوند؟

سعی کردیم به جالب ترین ترفند هایی اشاره کنیم که استفاده از این گوشی را ساده تر میکنند و شاید خیلی از کاربران با آن ها آشنایی کامل نداشته باشند. بنابراین غیر فعالسازی سریع Face ID را به عنوان یکی دیگر از جالب ترین ترفند های آیفون ایکس اپل به خاطر داشته باشید. به همین خاطر شاید خرید اپل آیدی راحتترین کار برای کاربران ایرانی باشد. شاید تصور کنید که برای انجام این کار حتما باید به منوی تنظیمات موبایل مراجعه شود اما اینطور نیست و ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن قادر خواهید بود Face ID را در کمتر از 3 ثانیه کاملا غیر فعال کنید. همانطور که پیش از معرفی آیفون اکس به اخبار درز پیدا کرده بود، در این آیفون دیگر خبری از دکمه هوم نیست و بسیاری از ویژگیهای پیشرفته آیاواس ۱۱، دیود گسیل نور ارگانیک، حسگر عمق، دوربین دوگانه، صفحه نمایش بهبودیافته، به همراه فناوری تشخیص چهره ویژه این شرکت به نام فیس آیدی در آن به کار گرفته شدهاست.

تشخیص صورت Face ID برای تنظیم ساده آن ستایش شد، اما برای نیاز به چشمهای مستقیم بر روی صفحه نمایش مورد انتقاد قرار گرفت، هر چند که این گزینه را میتوان در تنظیمات سیستم غیرفعال کرد. فیس آیدی علاوه بر تشخیص جزئیات چهره کاربر میتواند حالات چهره وی را هم ردیابی کند. به بیان دیگر با استفاده از این ترفند دیگر لزومی ندارد که برای کاهش صدای زنگ هشدار گوشی گزینه Snooze یا گزینه های دیگر روی صفحه را فشار دهید، بلکه کافیست گوشی را جلوی صورت خودتان بگیرید و با تایید چهره شما از طریق فیس آیدی آیفون، کاهش صدا انجام میشود. در همین راستا قابلیتی تحت عنوان انیموجی هم در آیفون X ارائه شده که با استفاده از آن میتوانید حالت چهره خودتان را روی استیکر های از پیش تعریف شدهای که اپل ارائه کرده ضمیمه کنید و آن ها را به صورت اموجی های اختصاصی برای دوستانتان ارسال نمایید. به عنوان مثال شما میتوانید حالت ناراحت را در چهره خودتان ایجاد کنید و آن را روی صورتک یا شکلک یک روباه، میمون و غیره پیاده کرده و سپس انیموجی ساخته شده را برای دوستتان ارسال کنید. سپس آیکون با نماد “میمون” را از لبه زیرین صفحه انتخاب کنید.

در داستانهای او ماشین در همه جا حضور دارد، پیام نهفته او این است که تکنولوژی میتواند و باید احترام انسان را به جهانی که در آن زندگی میکند، افزون سازد و توانایی وی را برای ساخت یک جامعه سازنده و بخشنده افزایش دهد. از آنجا که ویبره کارایی بالایی دارد، خرابی آن ممکن است آغازگر مشکلات بسیاری باشد. برای تعمیرات خارج از گارانتی برای آسیبهای غیر مرتبط با ایرادات ساخت، تعمیر صفحه نمایش آیفون ایکس ۲۷۹ دلار آمریکا هزینه دارد، در حالی که سایر تعمیرات آسیبدیدگی ۵۴۹ دلار آمریکا هزینه دارد. این روش بیشتر در زمان هایی کاربرد کارد که آیفون بنا به هر دلیل هنگ کرده یا فریز شده باشد و با لمس صفحه نمایش آن هیچ عکسالعملی از سمت گوشی دریافت نشود. اگر می خواهید از دوره حرفه ای بیشتر بدانید ویدیو زیر را ببینید. جالب است بدانید که با انجام دوباره این کار قابلیت فیس آیدی مجددا راه اندازی خواهد شد. آیفون سپس در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان عرضه شد و طرفداران خود را پیدا کرد؛ طوریکه در سال بعد و با معرفی آیفون جدید شرکت اپل تصمیم گرفت عرضه این گوشی را در 22 کشور آغاز کند. به علت اینکه «بالای» صفحه نمایش حسگر و معرفی یک روش احراز هویت جدید، گوشی به خصوص قطبش پذیر شد.

بنابراین اگر به دنبال ظاهر متفاوت هستید باید بگوییم که این مدل تفاوت چندانی با سایر مدلهای سری X ندارد، اما در عوض سرعت عملکرد گوشی پیشرفت خوبی داشته است. 1. لانچر OS14 از لانچر iOS 14 الهام گرفته شده است، لانچر رسمی آیفون نیست، تیم ما هیچ رابطه رسمی با اپل ندارد، ما این لانچر را با این امید ساختیم که به کاربران اندروید اجازه دهیم سبک لانچر iOS را بچشند و لذت ببرند. اپل اذعان کرد که صفحه نمایش OLED آنها این مشکل را ندارد، نوشتن در یک اسناد پشتیبانی که «این رفتار نیز مورد انتظار است». در این حالت عبارتی تحت عنوان Zoomed to Fill در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی به تصویر کشیده خواهد شد که نشان میدهد شما بزرگنمایی بیشتر از جد نرمالی در ویدیو انجام دادهاید.

صفحه نمایش Super Retina دارای تکنولوژی True Tone در iPad Pro است که از سنسورهای نور محیط برای تطبیق تعادل رنگی صفحه نمایش به نور محیط سایت 9to5mac اطراف استفاده میکند. اگر چه آیفون ایکس دارای همان تکنولوژی ProMotion که در نمایشگرهای نسل دوم iPad Pro استفاده میشود، جایی که صفحه نمایش یک میزان روشنایی 120Hz را ارائه میدهد، ورودی نمونه را با 120Hz در نظر میگیرد. یکی از قابلیت های اصلی که در آیفون ایکس ارائه شده مربوط به پشتیبانی از تشخیص چهره یا همان قابلیت فیس آیدی (Face ID) میشود. عملکرد قابلیت تشخیص چهره آیفون X به قدری دقیق است که تک تک حرکات صورت و چهره شما روی اموجی انتخابی شبیه سازی خواهد شد.

برای انجام این کار در آیفون X باید ابتدا انگشت خود را از لبه زیرین صفحه تا وسط آن به سمت بالا و راست بکشید تا لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان شود. 1560 پیکسل است، اما حسنی که دارد ، شارژ را تا ساعت ها نگه می دارد و مناسب برای افرادی است که با گوشی، فیلم تماشا می کنند، دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل است و نمایش تصویر به صورت واید می باشد،2 لنز 2 مگاپیکسلی آن به صورت لنز ماکرو کار می کند. بنابراین هر زمان که خواستید میزان شارژ باقی مانده باتری آیفون خود را ببینید کافیست انگشت خود را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه نمایش به سمت پایین بکشید. متاسفانه در این گوشی حتی امکان ایجاد تغییر در این وضعیت با مراجعه به منوی تنظیمات هم وجود ندارد، یعنی هیچ گزینهای در منوی تنظیمات iPhone X ارائه نشده که امکان نمایش درصد شارژ باتری باقی مانده موبایل را میسر سازد. فورس ریستارت کردن آیفون های اپل و iPhone X در برخی مواقع میتواند باگ و اختلال های عملکردی دستگاه از قبیل مشکل اتصال وای فای، بلوتوث، کرش شدن برنامه ها و غیره را هم برطرف سازد.

از این پس زمانی که حالت ضبط ویدیو در اپلیکیشن دوربین آیفون روی 4K باشد، فریم ریت 60 فریم در هر ثانیهای برای ویدیو اعمال میشود و ویدیوی هایی بسیار زیباتر و البته پرحجمتر با دوربین گوشی ضبط خواهند شد. بدین سبب آپشن یا گزینهای تحت عنوان Require Attention for Face ID در منوی تنظیمات آیفون های جدید اپل ارائه شده که با فعالسازی آن صرفا گرفتن گوشی رو به روی صورت کاربر منجر به آنلاک نمایشگر نخواهد شد بلکه کاربر میبایست حتما چشمانش باز باشد و به لبه فوقانی صفحه نمایش یا همان ناچ (Notch) و محل نصب لنز دوربین سلفی و اسکنر های فیس آیدی نگاه مستقیم کند. این خودرو که تحت برند AITO تولید و عرضه خواهد شد از پیشرانه ترکیبی برق و بنزین بهره میبرد. در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ تولید آیفون ایکس متوقف شد. از آنجایی که سامسونگ قطعات و لوازم الکترونیکی متنوعی تولید میکند، لوازم جانبی متنوعی برای گوشیها، لپتاپها و دیگر محصولات مشابه دارد. این فروشگاه مشخصات کامل تمام محصولات خود را در اختیار مشتریانش در داخل سایت قرار داده است.

تصور کنید در مکان یا شرایطی هستید که بنا به هر دلیل میخواهید قابلیت فیس آیدی را سریعا غیر فعال کنید و وارد کردن رمز عبور را به عنوان اصلی ترین و تنها روش آنلاک نمایشگر آیفون X خود در نظر بگیرید. حالا دکمه پارو را بفشارید تا صفحه گوشی خاموش شود و قفل نمایشگر فعال گردد. همیشه سعی کنید برای صرفه جویی در مصرف شارژ باتری و به حداقل رساندن مصرف آن، صفحه گوشی را بعد از استفاده از دستگاه کاملا خاموش نمایید. اگر فرهنگسازی پیش از ورود این فناوری در بازار شکل نگیرد، شاهد انواع روشهای برق دزدی و استفاده از منابع برقی دیگران برای شارژ خودرو خواهیم بود، اتفاقی که در حوزه ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال نیز شاهد آن هستیم. یک تلفن هوشمند ساخت شرکت اپل است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در سالن استیو جابز واقع در اپل پارک توسط مدیر عامل اپل، تیم کوک معرفی شد و تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ به بازار ارائه شد. حتما میدانید که در گوشی های هوشمند خارج شدن از یک اپلیکیشن صرفا به معنای بستن کامل آن نیست و اگر دوباره وارد آن برنامه شوید، دقیقا با همان صفحه و شرایطی رو به رو خواهید شد که قبل از خروج از برنامه وجود داشتهاند.

در حال حاضر این کالا موجود نیست. بهانه اپل چندان برای کاربران و دوستدارانش قابل قبول نبود و در همان ابتدای عرضه به بازار با نارضایتی آنها مواجه شد، اما این شرکت آمریکایی مانند همیشه به ازای نبود یک ویژگی قابلیتهای دیگری را در این پرچمدار قرار داده است که میتوان از نبود آداپتور شارژر چشمپوشی کرد. اولین سری لپتاپهای سامسونگ در سال 1996 روانه بازار شدند که دای صفحه کلید ارگونومیک بودند اما اولین محصول موفق کمپانی سامسونگ را میتوان لپتاپ M70 دانست که امکان جدا شدن صفحه نمایش را در اختیار شما قرار میداد با این حال، چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. با استفاده از این ویژگی میتوانید هر زمان که تمایل داشتید نوتیفیکیشن های روی صفحه نمایش را با دو بار ضربه زدن روی ال سی دی ببینید و دوباره با انجام همین کار صفحه گوشی را خاموش و سیاه کنید. شما حتی میتوانید ویدیو هایی با طول 110 ثانیه هم را به همین شیوه ضبط و برای دوستانتان ارسال نمایید. بیش از 50 درصد از شرکتهای نرم افزاری از این شیوه تبلیغات استفاده میکنند، اما میزان استفاده در کسب و کارهای دیگر کمتر از 10 درصد است که میتواند فرصت خوبی برای شما باشد.

این گوشی اولین آیفونی بود که حسگر اثر انگشت به اسم تاچ آیدی بهش اضافه شد و روی دکمه هوم قرار گرفت! فروش بالای گوشی های ردمی سبب شد این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ یک زیربرند با نام ردمی تأسیس کند. جلو و پشت گوشی از فولاد ضدزنگ ساخته شده تا دوام بیشتری داشته باشد. عمر و دوام گوشی های هوآوی چقدر است؟ البته لازم به ذکر است قیمت گوشی آیفون در مقایسه با برندهای دیگری که در بازار موجود هستند، بالاتر است و کیفیت آن نیز بیشتر است. به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، گرانترین گوشی بازار متعلق به برند سامسونگ و مدل Samsung Galaxy Z Fold۲، ۵G ۱۲/۲۵۶GB Mobile Phone با قیمتی از ۶۷ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان تا ۷۴ میلیون تومان است. این فاکتورهای جدید، تقریباً بدون فضای خالی، تغییر قابل توجهی را در تعامل کاربر آیفون، شامل حرکات مبتنی بر کش رفتن به حرکت در اطراف سیستم عامل، به جای دکمه معمولی خانه استفاده شده در هر تکرار قبلی آیفون است.

و زمانی که اطلاعات یک سیستم عامل خانگی هومپاد در ماه ژوئیه به بیرون درز کرد، به این موضوع هم اشاره شد که اپل به زودی یک گوشی را با طراحی بی نظیر و عدم وجود صفحه کلید فیزیکی، حسگر Face ID و سایر ویژگیهای جدید منتشر خواهد کرد. یک نسخه توسعه نهایی در سیستم عامل iOS 11 نیز در سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شد و طراحی و ویژگیهای جدید را تأیید کرد. این قابلیت مربوط به افزایش امنیت فیس آیدی یا همان سیستم تشخیص چهره اختصاصی اپل میشود که علاوه بر iPhone X در آیفون های جدیدتر این شرکت هم به کار گرفته شده است.

برای ورود به این حالت کافیست انگشت خود را روی یکی از آیکون های اسکرین آیفون قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا آیکون برنامه ها حالت لغزشی به خود بگیرند و یک نماید ضربدر هم در گوشه آن ها نمایان شود. آخرین ترفندی که به شما معرفی میکنیم مربوط به امکان کاهش صدای زنگ هشدار با استفاده از فیس آیدی میشود. تلفن بعدی که قصد معرفی اون بعنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A رو دارم، گلکسی A53 5G هست. همانطور که میدانید فیس آیدی آیفون با اسکن جزئیات چهره کاربر به صورت سه بعدی تایید هویت وی را انجام میدهد. این قابلیت به عنوان نوزدهمین ترفند آیفون X از جانب ما معرفی میشود. آیفون ایکس طوری طراحی شده که نشان دهنده فناوری آینده محصولات اپل باشد، به ویژه اتخاذ تکنولوژی صفحه نمایش OLED برای اولین بار در تاریخ آیفون، و همچنین استفاده از فرم شیشه ای و ضدزنگ، ارائه شارژ بیسیم، و حذف دکمهٔ هوم به نفع معرفی یک طراحی جدید بدون حاشیه، تقریباً از بین بردن تمام صفات در گوشیهای هوشمند و عدم داشتن «چانه»، بر خلاف بسیاری از گوشیهای اندروید نشان دهنده این موضوع است. در سیستم عامل پیش فرض iOS نصب شده روی آیفون ایکس اپل مقدار شارژ باتری باقی مانده گوشی به صورت درصد نشان داده نمیشود و این موضوع برای خیلی از کاربران آزاردهنده است.