بررسی اولیه آیفون 14 پرو iPhone 14 Pro؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها تکراتو

در هفته‌ای که گذشت، آپدیت جدیدی برای درایورهای گرافیکی AMD Vulkan منتشر شد و سرانجام پشتیبانی سخت افزاری از رهگیری پرتو 64 بیتی را… زمانی که دچار تصادف می شود، آیفون شما به کمک سرعت سنج و ژیروسکوپ، از طرف شما با خطوط کمک اضطراری تماس می گیرد. گفته می شود که آیفون 14 دارای یک تراشه 4 نانومتری از TSMC است که حتی کوچکتر و کارآمدتر از تراشه A15 Bionic 5 نانومتری برای آیفون 13 خواهد بود. با این حال، گزارش‌های اخیر ادعا می‌کند که TSMC در تولید تراشه های کوچکتر با مشکل مواجه شده است. این بدان معناست که آیفون 14 می تواند به یک چیپست 5 نانومتری متصل شود.

  • موارد ذکر شده باعث می‌شوند عکس‌ها و ویدئوهایی بهتر با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ثبت شود.
  • البته لازم به ذکر است که روشنایی 1200 نیتی تنها در حالت تماشای محتوای HDR قابل دستیابی خواهد بود.
  • متاسفانه اطلاعات چندان زیادی از رنگ بندی این گوشی هوشمند در دسترس نیست، اما گفته می‌شود یک گزینه برای انتخاب رنگ به نام رز گلد وجود خواهد داشت.
  • با این حال می‌توانیم برداشت‌های اولیه‌ای در این رابطه داشته باشیم که به ما کمک می‌کنند تا دلایلی برای خرید آیفون 14 پرو و پرو مکس پیدا کنیم و همچنین به دلایلی برای نخریدن آنها برسیم.
  • نمایشگر همیشه روشن و عدم نیاز به روشن کردن آن برای مشاهده اعلان ها و اطلاعات نیز یکی دیگر از شایعاتی است که درباره گوشی های پرومکس آیفون 14 زده می شود.

این گوشی عملکرد مناسبی را هنگام کار کردن دارد و به شکلی نرم و روان عمل می کند. انتظار می رود بار دیگر این گوشی، در رقابت با پرچمدارهای اندروید برنده باشد. تامین انرژی گوشی iPhone 14 نیز بر عهده یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی گذاشته شده است.

تماشا کنید: رندرهای گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ تغییرات ظاهری کوچک اما مهم!

این دو گوشی را باید قدرتمندترین و بهترین پرچم داران اپل تا سپتامبر ۲۰۲۳ بدانیم. شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید. قبلاً زحمت میداد جای دوربین و 2-3 میلیمتر جابجا میکرد، امسال همونم تغییر نداده. برخی ویژگی‌های عالی دیگر نیز در اینجا وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به قابلیت 9to5mac Live Activities اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد از رویدادهای زنده به صورت آنی مطلع شوید. قابلیت فوکوس و برخی تغییرات بزرگ در برنامه Messages، Photos و Mail هم وجود خواهد داشت. اخیرا اما طراحی حفره + کپسول نیز بر سر زبان ها افتاده است که چندان بعید نیست که اپل طراحی تصویر پایین را برای آیفون آینده ی خود برگزیند.

گجت نیوز آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا

انتظار می‌رود که این تراشه با برخورداری از یک CPU شش هسته‌ای، یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای و یک موتور عصبی 16 هسته‌ای بسیار قدرتمندتر از تراشه A15 بیونیک باشد. نرخ نوسازی تطبیقی از دیگر ویژگی‌های جدید به وجود آمده در این سری از آیفون است که از 1 هرتز تا 120 هرتز تغییر می‌کند و متعاقبا کاربران از صفحه نمایش روان‌تری برخوردار خواهند بود. صفحه نمایش آیفون 14 پرو از نوع اولد Super Retina XDR بوده و از چند جهت با نسل‌های قبلی متفاوت است. برای مثال اگرچه تراکم پیکسلی همان 460 پیکسل در اینچ باقی مانده اما در کل پیکسل‌های صفحه نمایش بیشتر شده است. وضوح صفحه نمایش نیز نسبت به آیفون 13 پرو که 2532 در 1170 پیکسل بود افزایش یافته و به 2556 در 1179 پیکسل رسیده است.

راهنمای خرید

شکل و سایز جزیره پویا که در بالای صفحه نمایش Super Retina XDR این گوشی قرار گرفته است، بسته به فعالیت در حال انجام تغییر می‌کند. اما در کنار این‌ها، چند دلیل هم وجود دارد که باعث می‌شود فعلا از خریدن آیفون 14 پرو و پرو مکس دست بکشیم. در اینجا قصد داریم پنج دلیل برای خریدن این گوشی‌ها و همچنین دو دلیل برای نخریدن آنها را به شما گوشزد کنیم. سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.78 است تا کاربران اپل بعد از سال ها طعم تغییر را احساس کنند.