بررسی اولیه آیفون 14 پرو iPhone 14 Pro؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها تکراتو

گوشی آیفون 14 پرو مکس نیز همانند آیفون 14 پرو، به پردازشگر جدید و بهینه A16 Bionic و 6 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده است. باتری داخلی آیفون 14 پرو ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود. بنابراین آیفون 14 همان تجربه آیفون 13 را در بخش نمایشگر ارائه می‌کند و تقریبا تفاوتی در این بخش به وجود نیامده است. ما خیلی دوست داشتیم که رفرش ریت بالاتر و نمایشگر همیشه روشن را در این گوشی ببینیم، اما این اتفاق رخ نداد و اگر این ویژگی‌ها برای شما مهم هستند باید به سراغ خرید نسخه‌های دارای پسوند Pro در سری آیفون 14 بروید.

  • دوربین اصلی آیفون 14 سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/1.5 و تراکم پیکسلی بزرگ‌تر (1.9 میکرون) دارد.
  • عملکرد سریع و روانی که کاربران آیفون از آن لذت می‌برند، همچنان ادامه خواهد داشت.
  • باید این موضوع اشاره کنیم که اپل ادعا کرده باتری این گوشی حتی در شرایطی که زیر نور خورشید از آن استفاده کنید تا ۲۹ ساعت دوام می‌آورد.
  • اپل این بریدگی را Dynamic Island نامگذاری کرده و ویژگی‌های جالبی را در آن ارائه می‌کند.
  • اخیرا اما طراحی حفره + کپسول نیز بر سر زبان ها افتاده است که چندان بعید نیست که اپل طراحی تصویر پایین را برای آیفون آینده ی خود برگزیند.

به طور کلی آیفون 14 جهش و تغییر بزرگی نسبت به 13 همراه نخواهد داشت؛ با این حال اگر صاحب یکی از آیفون‌های 12 به قبل هستید آیفون 14 ارتقا و ارزش خرید خوبی دارد. در غیر اینصورت آیفون 13 همچنان پاسخگو تمام نیازهای کاربران خواهد بود. این طراحی شامل لبه‌هایی تخت و صیقل خورده همراه با قاب دوربین دوگانه می‌شود. در لبه سمت راست نیز کلید‌ پاور و سمت چپ کلید کم/زیاد صدا همراه با دکمه سایلنت وجود دارند. در لبه انتهایی گوشی نیز اسپیکرهای استریو و درگاه شارژ لایتنینگ دیده می‌شوند. پنل جلویی دستخوش تغییر شده است، اکنون آیفون 13 ناچ کوچک‌تری دارد که میزان نرخ صفحه نمایش به بدنه را افزایش می‌دهد.

عکس | مشخصات فنی کامل هر ۴ مدل آیفون ۱۴ لو رفت!

اپلیکیشن گیک‌بنچ را می‌توان یکی از معتبرترین و قابل استنادترین مراجع سنجش عملکرد سخت‌افزاری موبایل و کامپیوتر دانست. امتیاز به‌دست آمده در این اپلیکیشن توسط گوشی‌های اندرویدی و iOS قابل قیاس هستند. گیک‌‌بنچ عملکرد CPU محصولات را بررسی کرده و نتیجه را در دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به صورت جداگانه نشان می‌دهد. اپل به جای پردازشگر گرافیکی چهار هسته‌ای آیفون 13، از GPU پنج هسته‌ای در این گوشی استفاده کرده و این را می‌توان تنها ارتقای صورت گرفته در سخت افزار آیفون 14 دانست. مانند آیفون 13، اتصال 5G در اینجا نیز وجود دارد، اما اگر در ایالات متحده هستید، اتصال ماهواره‌ای نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اپل گوشی های «آیفون 14 پرو» و «آیفون 14 پرو مکس» را رسماً معرفی کرد

روی لبه پایین آیفون ۱۴ پرو مکس هنوز خبری از پورت USB-C نیست و این گوشی همچنان از کابل لایتنینگ برخوردار است. گاهی اوقات پیش از معرفی گوشی های مورد انتظار، شایعات زیادی درباره برخی قسمت‌های آنها منتشر می‌شود؛ مثل غوغا و حواشی که در مورد افزایش قیمت آیفون‌های امسال به راه افتاده بود وبلاگ 9to5mac.ir و در نهایت مشخص شد که حقیقت نداشتند. با این حال بعضی وقت‌ها هم درباره مواردی هیچ شایعه‌ای منتشر نمی‌شود و این موضوع در خصوص سرعت شارژ آیفون 14 پرو و پرو مکس صادق بود. همه ما امیدوار بودیم که سرعت شارژ این گوشی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا پیدا کند، اما متاسفانه ناامید شدیم.

بررسی هدفون هواوی FreeBuds 4i ؛ تعریف کارایی به قیمت

همچنین اپل برای عقب نماندن از گوشی سامسونگ گلکسی S21، درنظر دارد از قابلیت تله فوتو نیز استفاده کند. اگر اپل با الهام‌گیری از شرکت سامسونگ و گوشی Galaxy S21 Ultra یک دوربین تله فوتو ثانویه با زوم اپتیکال 10 برابری را انتخاب کند، دوربین آيفون 14 تبدیل به یکی از بهترین ها در دنیا خواهد شد. صفحه نمایش حسایت بسیار خوبی به نور محیط دارد و به همین دلیل میزان روشنایی صفحه نمایش به صورت خودکار کم و زیاد می‌شود. باید این موضوع اشاره کنیم که اپل ادعا کرده باتری این گوشی حتی در شرایطی که زیر نور خورشید از آن استفاده کنید تا ۲۹ ساعت دوام می‌آورد. طبق گزارش‌ها، قیمت نسخه پایه آیفون 14 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی، از 999 دلار، معادل 1099 پوند و 1749 دلار استرالیا، شروع می‌شود.