بررسی Mammotion Luba: بی سیم محیطی و موارد دیگر

[ad_1]

رقابت در بازار ماشین چمن زنی خودران افزایش یافته است و Mammotion یک شرکت جدید و هیجان انگیز است که یک ربات چمن زن با ظاهر تمیز با ویژگی های چشمگیر تولید می کند. Luba AWD که از بسیاری از رقبا متمایز است، دردسر نصب سیم مرزی را با تنظیمات براق آیفون و راهنمایی GPS + RTK کنار می‌زند. همچنین توانایی کوبیدن خطوط مستقیم را ارائه می دهد، تا 1.25 هکتار را تحمل می کند و می تواند تا 75٪ شیب ها را پایین بیاورد و بالا برود.

شش سال پیش من ماشین چمن زن Husqvarna، یکی از محبوب ترین ماشین های ربات در بازار را آزمایش کردم. این بود و مدل های امروزی بسیار چشمگیر هستند، اما یکی از ایرادات اصلی نیاز به نصب یک سیم مرزی (سیم راهنما) برای اطلاع از محدودیت های چمن زنی ماشین است.

جف لاتیمر، بنیانگذار و مدیر عامل متخصص چمن زنی رباتیک Autmow، اخیراً با من تماس گرفت تا در مورد Mammotion Luba جدید و اینکه چقدر تحت تأثیر آن قرار گرفته است به من بگوید. از آنجایی که ماشین چمن زنی ربات یک تجربه کاملاً جدید برای بسیاری است، Autmow با مشاوره تخصصی، نصب، فروش و پشتیبانی هم برای مشتریان مسکونی و هم تجاری، یافتن بهترین ماشین چمن زنی را برای املاک خود آسان می کند.

پس از شنیدن کمی بیشتر در مورد Jeff’s Luba AWD، برای آزمایش آن هیجان زده شدم.

مشخصات Mammotion Luba AWD 5000

  • چمن زنی تا 1.25 هکتار (5000 متر مربع)
  • IPX6 ضد آب
  • به لطف گیرنده GPS (GNSS) + RTK به سیم های محیطی (راهنما) نیازی نیست
    • نقشه برداری با دقت سانتی متری به لطف سیگنال RTK با شعاع 120 متری
  • جلوگیری از موانع (سنسورهای اولتراسونیک و سنسورهای شوک)
  • مدیریت چند منطقه ای
  • شارژ خودکار
  • چهار چرخ متحرک – تا 75 درصد شیب را کنترل می کند
  • عرض برش تا 15.75 اینچ (40 سانتی متر)
  • ارتفاع برش بین 1.18 تا 2.8 اینچ (30 و 70 میلی متر)
  • در یک خط مستقیم چمن زنی کنید
  • پیکربندی و برنامه نویسی/کنترل آیفون و اندروید
  • قیمت 2799 دلار (Luba AWD 3000 and 1000 موجود برای 2399 دلار و 1899 دلار)

من واقعا از طراحی منحصر به فرد و شیک لوبا قدردانی می کنم، این طراحی من را به یاد یک ماشین F1 می اندازد که با یک ماه نورد مخلوط شده است.

استفاده شده

راه اندازی لوبا با سخت افزاری که شامل پایگاه RTK و ایستگاه پایه (نشان داده شده در بالا) است، ساده است. و شروع با برنامه Mammotion نیز روان است.

پس از اتصال آیفون به لوبا، ماشین چمن زنی یک بررسی خودکار انجام می دهد تا مطمئن شود که کل سیستم به درستی راه اندازی شده و کار می کند. اکنون آماده نقشه برداری از زمین خود هستید.

این بخش جالب است، به‌جای اینکه ساعت‌ها بالقوه صرف سیم مرزی کنید، جوی استیک‌های دیجیتالی را در آیفون دریافت می‌کنید تا Luba را دور از محدودیت‌های خود برانید.

چند لحظه داشتم که با یک خطای بلوتوث مواجه شدم که کنترل از راه دور Luba را به تأخیر انداخت، اما به نظر می رسد با یک به روز رسانی نرم افزاری که در طول چند هفته من با ماشین چمن زنی ربات فرود آمد، این مشکل برطرف شد.

یک مشکل کوچک دیگر، نحوه افزودن/مدیریت چندین ناحیه در برنامه کمی مبهم بود، قبل از مرتب کردن آن، مجبور شدم کمی در مورد آن صحبت کنم. بیشتر در مورد آن در زیر.

با این وجود، در کمتر از 10 دقیقه، من نقشه باغم را ترسیم کردم و لوبا آماده چمن زنی بود:

برای ویژگی‌های پیچیده‌تر، می‌توانید چندین ناحیه اضافه کنید و از آنچه Mammotion «کانال‌ها» می‌نامد برای اتصال مناطق مختلف استفاده کنید. من حتی Luba را راه‌اندازی کردم تا کمی از حیاط خلوت همسایه‌مان را کمی پس از راه‌اندازی آن با حیاط خودمان انجام دهد (فقط ای کاش یک رابط کاربری تمیزتر برای اضافه کردن مناطق و کانال‌های اضافی وجود داشت).

سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که “Mow” را فشار دهید و می توانید آن را به صورت دستی شروع کنید، یک برنامه زمان بندی تنظیم کنید و همچنین ویژگی های چمن زنی مانند ارتفاع برش، الگو و غیره را تنظیم کنید.

گزینه های سفارشی سازی عبارتند از عرض برش، حالت تشخیص موانع (خاموش، 1 یا 2)، سرعت کار، الگوی شبکه، و موارد دیگر.

هنگامی که شروع به کار کردم، به سرعت تحت تأثیر دقت لوبا قرار گرفتم. اگر آشنا نیستید، بسیاری از ماشین های چمن زنی رباتیک از الگوی چمن زنی تصادفی در داخل سیم مرزی استفاده می کنند. ایده معمولاً این است که آنها را تا حدود 5 روز در هفته اجرا کنید و شما متوجه مکان هایی که او در مقایسه با جاهایی که انجام نداده است، نمی شوید.

اما با لوبا، خطوط تمیز و زیبایی را دریافت می کنید:

همانطور که در بالا می بینید، هنگامی که به سمت حوض حرکت می کند، منطقه چمن شیب بیشتری داریم. من تحت تاثیر سیستم چهار چرخ متحرک لوبا قرار گرفتم، حتی در برخی از ناهموارترین زمین ها حتی یک بار قفل نشد. به خاطر داشته باشید که احتمالاً باید لبه ها را از بین ببرید، در تجربه من Luba حدود 12 اینچ از لبه ها فاصله دارد.

یکی از تغییراتی که من بعد از نصب اولیه انجام دادم این بود که یک منطقه چمن زنی مجزا در اطراف عرشه خود ایجاد کردم که لبه ها و موانع عجیب و غریب زیادی دارد. این به عنوان یک منطقه جداگانه خوب است، بنابراین لوبا مجبور نیست قبل از رسیدن به مناطق باز چمن، زمان بیشتری را صرف طفره رفتن از همه موانع کند.

به طور کلی من تحت تأثیر سیستم اجتناب از مانع در سطح 2 قرار گرفتم. هنگامی که غیرفعال یا در سطح 1 استفاده می شد، مشکلاتی داشت، به خصوص با بازی ما.

انتقاد سازنده

پس از چند هفته، اگرچه عملکرد کلی چشمگیر را دیدم، اما با چند مشکل مواجه شدم و به بازخوردهای سازنده فکر کردم.

  • برنامه Mammotion می‌تواند از برخی کارها استفاده کند: آن‌قدر که من امیدوار بودم برای مواردی مانند افزودن چندین منطقه، ذخیره/ویرایش مناطق و غیره شهودی نیست.
  • اشکال بلوتوثی که در بالا ذکر کردم ظاهراً با یک به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف شده است، اما با دو به‌روزرسانی نرم‌افزاری، مجبور شدم هر بار دو بار برای نصب آنها تلاش کنم (از طرف دیگر، Mammotion به‌روزرسانی‌های منظم را ارسال می‌کند!)
  • من همچنین چند بار مشکلی داشتم که در آن لوبا گفت که از وای فای من جدا شده است، اما به عنوان متصل نشان داده می شود – سپس مجبور شدم به صورت دستی از شبکه خود جدا شوم، لوبا را مجددا راه اندازی کنم و دوباره به صورت دستی وصل شوم.
  • عملکرد زنگ/صفحه کلید مانند Husqvarna و بسیاری دیگر از ماشین های چمن زنی روباتی ندارد (به جای آن از کلید امنیتی فیزیکی استفاده می کند)
  • اتصال سلولی ندارد، بنابراین اگر خارج از محدوده وای فای شما باشد، آخرین اعلان ها، وضعیت و غیره را دریافت نخواهید کرد. (لوبا دارای شیار سیم کارت است، اما ظرفیت آن در حال حاضر در دسترس نیست)
  • حداکثر ارتفاع برش 2.8 اینچ کم به نظر می رسد – من معمولاً دوست دارم در 3.5 یا 4 اینچ چمن زنی کنم – بسیاری از رقبای ماشین چمن زنی رباتیک بیش از 2.8 اینچ ارتفاع برش ارائه می دهند.

آخرین فکر، طرح سفید واقعا تمیز به نظر می رسد، اما به سرعت کثیف می شود. این ممکن است باعث شود برخی افراد بخواهند آن را اغلب تمیز کنند، در غیر این صورت باید بپذیرید که به جای آن یک رنگ مایل به سفید است.

خلاصه بررسی Mammotion Luba

به طور کلی، من متوجه شدم که Mammotion Luba AWD 5000 عملکردی خوب با ویژگی‌های منحصر به فرد و ارزشمندی مانند عملکرد بی‌سیم جانبی، توانایی بریدن خطوط مستقیم، قابلیت چهارچرخ محرک، شارژ خودکار قابل اعتماد و غیره دارد.

در حالی که من فکر می کنم تعدادی از مشکلات جزئی با Luba وجود دارد، به نظر می رسد Mammotion می تواند تقریباً همه آنها را با به روز رسانی های نرم افزاری مانند بهبود UX برنامه، فعال کردن پشتیبانی سلولی، ارائه راه حل سرقت/ردیابی و غیره برطرف کند.

اگر Luba را در نظر می گیرید، تنها چیزی که باید از آن مطمئن باشید این است که حداکثر ارتفاع برش 2.8 اینچ به اندازه کافی برای نیازها / ترجیحات شما بالا است. اگر نه، می خواهید گزینه های دیگر را بررسی کنید.

Mammotion Luba AWD از Autmow، Amazon و غیره موجود است. اگر سوالی دارید در نظرات به اشتراک بگذارید یا با Autmow تماس بگیرید، جف و تیمش فوق العاده آگاه و مفید هستند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش نقد و بررسی 9to5mac فارسی