بلومبرگ: اپل توسعه اولین تراشه مودم سلولی خود را برای دستگاه های آینده آغاز کرده است

پس از اعلام این خبر، سهام کوالکام در معاملات طولانی 6.3 درصد سقوط کرد.

شایعات مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی مودم سلولی خود است کاملاً جدید نیست، اما پس از اینکه این شرکت تجارت مودم اینتل را در سال 2019 خریداری کرد، این شایعات بیشتر شد. با این حال، طبق یک جدید بلومبرگ گزارش، اپل بالاخره توسعه اولین تراشه مودم سلولی خود را آغاز کرد.

اپل با مودم تلفن همراه خود، کنترل بیشتری بر نحوه کارکرد تماس‌های تلفنی و اتصال به اینترنت در مدل‌های آیفون، اپل واچ و آی‌پد با تلفن همراه خواهد داشت. در صورت موفقیت، اپل باید مودم های کوالکام را با تراشه های خود جایگزین کند. این باید هزینه ساخت دستگاه های جدید را کاهش دهد، زیرا اپل باید هزینه های مجوز را به کوالکام بپردازد.

بلومبرگ اپل از منابع دریافته است که جانی سروجی، معاون فناوری های سخت افزاری اپل، برخی از کارمندان را به جلسه ای در روز پنجشنبه در شهرداری شهر دعوت کرده است تا در مورد برنامه های توسعه اولین مودم سلولی این شرکت صحبت کنند.

این حرکت، فشار اپل را به سمت اتکای بیشتر به قطعات خود به هزینه کوالکام، اینتل و دیگران گسترش می دهد. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، کوالکام حدود 11 درصد از درآمد خود را از اپل به دست می آورد، در حالی که اینتل حدود 7 درصد از فروش خود را از سازنده آیفون دریافت می کند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

امسال ما توسعه اولین مودم سلولی داخلی خود را راه اندازی کردیم که یک انتقال استراتژیک کلیدی دیگر را ممکن می کند. سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک بلندمدت مانند این، بخش مهمی از فعال کردن محصولات ما و اطمینان از داشتن خط لوله غنی از فناوری‌های نوآورانه برای آینده است..

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


همانطور که انتظار می رفت، اپل از خرید یک میلیارد دلاری بخش مودم اینتل برای ساخت تیم مهندسین خود که مسئول اولین مودم سلولی اپل هستند، سود خواهد برد. این شرکت در حال حاضر در حال طراحی تراشه‌های بی‌سیم اختصاصی، از جمله تراشه H1 مورد استفاده در AirPods و تراشه فوق‌باند U1 است که در آیفون و اپل واچ وجود دارد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در جلسه امروز، سروجی تایید کرد که اپل ساخت مودم سلولی خود را آغاز کرده است که برای دستگاه های آینده استفاده خواهد شد.