رابط کاربری و ویژگی های جدید CarPlay امسال راه اندازی شد

CarPlay اساساً نحوه تعامل مردم با وسایل نقلیه خود را تغییر داده است، و نسل بعدی CarPlay با ادغام عمیق در سخت افزار خودرو، آن را حتی فراتر می برد. CarPlay قادر خواهد بود محتوا را برای چندین صفحه در خودرو ارائه دهد و تجربه ای یکپارچه و منسجم ایجاد کند.

اپل همچنین می گوید گزینه های طرح بندی متفاوتی برای سطح دیگری از سفارشی سازی وجود خواهد داشت. همچنین می توانید فونت های سفارشی، اندازه فونت و رنگ فونت را برای جنبه های مختلف رابط ماشین خود انتخاب کنید.

اپل می‌گوید «اطلاعات بیشتری درباره نسل بعدی CarPlay» پیش از عرضه رسمی در اواخر سال جاری به اشتراک خواهد گذاشت. به خاطر داشته باشید که طرحی که اپل در WWDC به نمایش گذاشت یک “پیش نمایش” بود، بنابراین تغییراتی بین آن و آنچه در نهایت منتشر شد وجود خواهد داشت.

با این حال، “نسل بعدی” CarPlay تقریباً به رابط CarPlay یک بازنگری کامل خواهد داد. اگرچه ما فرصتی برای آزمایش طراحی جدید CarPlay پیدا نکردیم، تصاویر اپل از WWDC بینش‌هایی را ارائه کردند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


اپل می‌گوید اولین خودروهایی که از این نسل جدید CarPlay پشتیبانی می‌کنند تا پایان سال 2023 معرفی می‌شوند. با این حال، ما جزئیات کمی درباره خودروسازانی که متعهد به پشتیبانی از این رابط کاربری جدید CarPlay هستند، می‌دانیم.

  • لندرور
  • مرسدس بنز
  • لینکلن
  • آئودی
  • VOLVO
  • هوندا
  • پورشه
  • نیسان
  • آب کم عمق
  • جگوار
  • آکورا
  • ستاره شمالی
  • اینفینیتی
  • رنو

به این موضوع فکر کنید: همه چیزهایی که قبلاً مجبور بودید از رابط بومی ماشین خود استفاده کنید، اکنون به طور کامل در خود CarPlay یکپارچه خواهد شد. در یک پیاده سازی ایده آل، این به این معنی است که شما فقط هرگز با CarPlay تعامل نکنید.

سفارشی سازی طراحی

اگر قرار است CarPlay از کل تجربه شما در داخل خودرو پشتیبانی کند، باید بتواند به تمام ویژگی‌ها و عملکردهای ماشین شما دسترسی داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، «نسل بعدی» CarPlay به طیف بسیار گسترده‌تری از ویژگی‌های خودرو نسبت به قبل دسترسی خواهد داشت. اپل می‌گوید که این امر با برقراری ارتباط آیفون شما با سیستم بلادرنگ ماشین شما انجام می‌شود.

در همین حال، ویجت‌های CarPlay اطلاعاتی را در یک نگاه از برنامه‌هایی مانند Music و Weather به شما می‌دهند.

تاریخ انتشار

با این حال، یک چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که جزئیات پذیرش و اجرای این CarPlay جدید خارج از کنترل اپل است. در نهایت، این به هر یک از این خودروسازان و جدول زمانی مربوط به آنها بستگی دارد که طراحی جدید CarPlay را ارائه کنند. و اکثر این خودروسازان تاکنون در مورد برنامه های خود سکوت کرده اند.

یکی از مدل‌های طراحی جدید اپل از خودرویی مشابه مرسدس بنز EQS استفاده می‌کند، جایی که اساسا یک صفحه نمایش بزرگ وجود دارد که از پشت فرمان تا سمت سرنشین امتداد دارد. به نظر می رسد رابط کاربری کاملاً ماژولار است، با کاشی ها و ویجت های مختلف برای برنامه هایی مانند آب و هوا، HomeKit و غیره.

اپل توضیح می دهد:

از زمان معرفی اولیه، پلتفرم CarPlay اپل در همه جا حاضر شده است. امروزه در اکثر خودروهای جدید موجود در بازار وجود دارد و دلیل خوبی هم دارد: این یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که مردم هنگام خرید خودروی جدید به آن توجه می‌کنند.

با این حال، جایی که رابط جدید CarPlay واقعاً می درخشد، این است که چگونه می تواند از کل سیستم سرگرمی خودروی شما پشتیبانی کند. این شامل کل صفحه نمایش کنسول مرکزی و همچنین هر نمایشگر دیگری مانند نمایشگر پشت فرمان است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

CarPlay ابتدا به عنوان “iOS in the car” به عنوان بخشی از iOS 7 راه اندازی شد و بلافاصله پس از آن به CarPlay تغییر نام داد. از زمان این تغییر نام تجاری، رابط CarPlay تغییر چندانی نکرده است. بزرگترین تغییر طراحی با iOS 13 اتفاق افتاد، زمانی که اپل یک رابط داشبورد جدید با «کارت‌های» مختلف برای برنامه‌هایی مانند Maps، Music و غیره معرفی کرد.

در WWDC ژوئن گذشته، اپل چیزی را که «نسل بعدی CarPlay» نامیده است، معرفی کرد. این رابط جدید CarPlay باید در اواخر سال برای اولین بار در خودروهای جدید عرضه شود و تغییر بزرگی خواهد بود.

طراحی کاملا جدید برای CarPlay

با تمام این داده ها، تغییرات طراحی فوق الذکر بسیار منطقی تر است. شما می‌توانید با انتخاب طرح‌های مختلف دسته ابزار و مدیریت طرح‌بندی خود خوشه، تجربه رانندگی خود را سفارشی کنید. اپل می‌گوید که با دقت طراحی‌های مختلف خوشه ابزار، «از مدرن تا سنتی» را ایجاد کرده است.

[ad_2]

Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی

این شامل مواردی مانند تهویه مطبوع، میزان شارژ سوخت و باتری، کنترل‌های رادیویی، داده‌های دسته ابزار و موارد دیگر می‌شود. اپل می‌گوید: CarPlay سرعت، سطح سوخت، دما و غیره را به‌طور یکپارچه روی داشبورد نمایش می‌دهد. “ادغام عمیق تر با خودرو به کاربران امکان می دهد کارهایی مانند کنترل رادیو یا تغییر آب و هوا را مستقیماً از طریق CarPlay انجام دهند.”

ماکت دیگری (در بالای این داستان) خودرویی بسیار شبیه به فورد موستانگ Mach-E را نشان می دهد که دارای صفحه نمایش مرکزی پرتره و داشبورد کوچکتر در پشت فرمان است.

طراحی جدید همچنان به شبکه ای از نمادهای برنامه به عنوان عنصر اصلی رابط کاربری متکی است، اما تغییرات زیادی در اطراف این شبکه برنامه وجود دارد. یک رابط به سبک split-view برای مشاهده چند برنامه به طور همزمان، و همچنین یک Dock در پایین با دسترسی سریع به برنامه های اخیرا استفاده شده وجود خواهد داشت.

در این تصاویر می توانید ببینید که چگونه رابط CarPlay می تواند برای اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم شود. اینجاست که “مژولار بودن” ویجت ها و کارت ها وارد می شود. اما نکته کلیدی در این طراحی جدید این است که به صورت کامل جایگزین رابط نرم افزاری سازنده خودرو می شود.

ادغام عمیق تر با خودروها