شش سال بعد، سیستم گرمایش مرکزی مرکز داده اپل بالاخره می‌تواند به اینجا برسد

نیلز فوگلسانگ، یکی از اعضای دانمارکی پارلمان اروپا که مذاکرات در مورد قانون کارایی انرژی را رهبری می کند، گفت: “فشار در حال افزایش است.” “اگر بتوانیم مطمئن شویم که از گرمای مراکز داده استفاده می کنیم، می توانیم در صورتحساب های انرژی خود صرفه جویی کنیم و برای آب و هوا کار خوبی انجام دهیم.”

مراکز داده تشنه انرژی رشد چشمگیری در استفاده را تجربه می کنند و مقامات اروپایی را بر آن داشته تا گرمای اضافی تولید شده توسط تراشه های کامپیوتری خود را به شبکه های گرمایش شهری هدایت کنند.

این طرح هنوز اجرا نشده است، اما اکنون با توجه به افزایش شدید هزینه های انرژی، علاقه بسیار بیشتری وجود دارد.

زمینه

در سال 2017، اپل طرحی را برای افزایش دوستی محیطی مرکز داده دانمارکی جدید خود ارائه کرد. علاوه بر تامین انرژی آن به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر، گرمای اضافی جذب شده و به سیستم گرمایش محلی برای شهر مجاور وارد می شود.

با شروع آب گرم اپل به جای آب سرد، هزینه انرژی نیروگاه کاهش می یابد.

هزینه های بالای انرژی باعث جلب توجه شده است

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این نیروگاه در حال حاضر یک سیستم گرمایش منطقه ای دارد که آب گرم را به خانه های شهر مجاور ویبورگ پمپ می کند. به جای اینکه هر خانه دارای کوره گرمایش خود باشد، در عوض با آب گرم پمپ شده به تمام خانه های شهر گرم می شود.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


با این حال، تقریباً شش سال بعد، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

طرح بازیابی حرارت مرکز داده اپل

مراکز داده انرژی زیادی مصرف می کنند و گرمای زیادی تولید می کنند. در واقع یکی از دلایل مصرف بالای انرژی آنها نیاز به خنک سازی سرورها و تجهیزات مربوطه است.

بیش از پنج سال از اعلام برنامه های نوآورانه طرح گرمایش منطقه ای مرکز داده اپل می گذرد. ایده این بود که گرمای اضافی را جمع آوری کنیم و از آن برای گرم کردن خانه های همسایه استفاده کنیم.

اگرچه این طرح از ابتدا خوب به نظر می رسید، اما اعلام آن آسان تر از اجرای آن است. پمپاژ آب گرم در هر فاصله ای بدون از دست دادن مقدار زیادی گرما در طول مسیر یک چالش است. همچنین باید هزینه ساخت و اجرای سیستم را در مقابل صرفه جویی انرژی متعادل کنید.

مرکز داده Viborg اپل از خنک کننده هوا استفاده می کند، اما به جای تخلیه هوای گرم شده به جو، برنامه استفاده از آن برای گرم کردن آب است. این آب گرم سپس به نیروگاه محلی منتقل می شود.

عکس: اپل

امیدوارم سال 2023 سال باشد.

ما در حال حاضر در حال ساخت یک مرکز داده جدید هستیم که 100% از انرژی های تجدیدپذیر در منطقه مرکزی یوتلند در دانمارک استفاده می کند. به دلیل نزدیکی به یکی از بزرگترین پست های برق دانمارک، این مرکز داده به ژنراتورهای پشتیبان نیاز ندارد، که معمولاً با گازوئیل کار می کنند و نیاز به آزمایش دوره ای و سوزاندن سوخت دارند. این تاسیسات برای جذب گرمای اضافی از تجهیزات خود و هدایت آن به سیستم گرمایش منطقه ای برای کمک به گرم کردن خانه ها در جامعه طراحی شده است.

در شهر ویبورگ دانمارک، مقامات محلی برای اپل لابی کردند تا یک مرکز داده 485000 فوت مربعی را در آنجا به شبکه حرارت محلی متصل کند. امسال، این شرکت اعلام کرد که این کار را به عنوان بخشی از یک توسعه انجام خواهد داد. اپل می گوید که با مقامات محلی در مورد نحوه استفاده از گرمای کارخانه که توسط پروژه های انرژی تجدیدپذیر تامین می شود، کار می کند.

آب گرم اپل – در حدود 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) – در نیروگاه تا دمای 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) بیشتر گرم می شود و بخشی از آب پمپ شده به شهر محلی خواهد بود. پمپ‌های حرارتی شهر قبل از پمپاژ آن به خانه‌ها، دما را تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت) بالا می‌برد، با دریچه‌هایی در خانه که امکان کنترل دمای فردی را فراهم می‌کرد.

اپل این طرح را در گزارش مسئولیت زیست محیطی 2017 خود اعلام کرد.

پس از سال ها بحث در مورد استفاده از گرمای اتلاف به جای تخلیه آن به بیرون، تعداد بیشتری از این پروژه ها به واقعیت تبدیل می شوند. […]

این مبالغ ظاهراً در سال 2017 معنی نداشت، اما با تحریم‌های روسیه به طور چشمگیری هزینه انرژی افزایش یافت. WSJ گزارش می دهد که اکنون علاقه بسیار بیشتری برای تحقق آن وجود دارد.