شکایت MacBook Pro stage light رد شد. هیچ قانونی شکسته نشده است

iFixit متوجه شد که این مشکل به دلیل تغییر طراحی توسط اپل با مدل‌های نوار لمسی مک بوک پرو ایجاد شده است.

اپل درخواست تجدید نظر برای احیای یک دادخواست احتمالی گروهی در مورد نمایشگرهای مک بوک پرو معیوب را رد کرده است، پس از اینکه Ninth Circuit در روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت هیچ تعهدی برای افشای نقص ندارد.

این شرکت می‌گوید مشکل این است که اپل به جای سیم‌های ضخیم‌تر مورد استفاده در مدل‌های نسل قبلی مک‌بوک پرو، از کابل‌های نواری بسیار نازک‌تر استفاده می‌کند.

در این دادخواست ادعا شده بود که مدل‌های مک‌بوک پرو منتشر شده پس از سال 2016 با کابل‌هایی بسیار کوتاه طراحی شده‌اند که در نهایت با فرسودگی و پارگی معمولی از کار می‌افتند. شاکیان ادعا کردند که قانون اصلاحات حقوقی مصرف کننده کالیفرنیا و قانون رقابت ناعادلانه را نقض کرده اند.

این شکایت همچنین حاکی از پنهان‌کاری متقلبانه تحت تئوری حقوق مشترک و نقض قوانین تجارت فریبنده در واشنگتن، فلوریدا، نیوجرسی، میشیگان، آلاسکا، میسوری، ماساچوست و تگزاس بود.

به طور معمول، iFixit گفت، یک کابل روبانی جایگزین اگر به عنوان تعمیر DIY انجام شود، فقط 6 دلار هزینه دارد. اما از آنجایی که اپل کابل نواری را در مجموعه نمایشگر تعبیه کرده است، نمی توان آن را تعویض کرد و به یک واحد نمایشگر کاملاً جدید نیاز دارد که هزینه آن 600 دلار است.

اولین علامت نور پس زمینه ناهموار در پایین صفحه است که یادآور نور صحنه است – از این رو نام نور صحنه است. بعداً برخی گزارش دادند که نور پس زمینه به طور کامل از کار افتاده است.

اپل پاسخ داد با ارائه یک برنامه خدماتی برای مدل های 13 اینچی 2016، اما – عجیب – نه برای مدل های 15 اینچی.

اقدام جمعی

برخی از دارندگان مدل‌های مک‌بوک پرو تولید شده در سال‌های 2016-2018، مشکل دو قسمتی صفحه‌نمایش را گزارش کرده‌اند که پس از مدت زمان مشخصی استفاده رخ می‌دهد.

از آنجایی که مدل 15 اینچی تحت پوشش برنامه تعمیر رایگان نبود، یک شکایت دسته جمعی تشکیل شد که در آن اپل متهم شد که به فروش طرح بدون اطلاع مشتریان از طرح معیوب ادامه داده است.

با این حال، اپل بدیهی است گزارش می دهد که اکنون یک دادگاه حکم داده است که اپل هیچ تعهد قانونی برای افشای این موضوع ندارد.

زمانی که عرضه شد، طراحی خوب به نظر می رسید. اما مثل همیشه، شیطان در جزئیات است. اپل کابل‌های انعطاف‌پذیر نازک و شل و ول را بر خلاف کابل‌های فلزی مستحکم‌تر مورد استفاده در طرح‌های قبلی انتخاب کرد که می‌توانستند به جای پیچاندن دور آن، از طریق لولا عبور داده شوند و به کاهش استرس ناشی از باز و بسته شدن مکرر کمک کنند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

یک قاضی حکم داد که نمی‌توان گفت که اپل به طور فعال مشکل را از مشتریان پنهان کرده است، اما به این دلیل که عدم اطلاع رسانی به مشتریان می‌تواند به منزله «قصور متقلبانه» باشد، اجازه داد شکایت ادامه یابد.

دادگاه قبلی بخشی از شکایت علیه اپل را تایید کرد، در حالی که عنصر دوم را رد کرد…

مشکل MacBook Pro Stage Light

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

نسل فعلی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو از کابل‌های تخت انعطاف‌پذیر برای اتصال صفحه نمایش به کارت کنترل صفحه نمایش در زیر نوار لمسی استفاده می‌کنند. این کابل‌ها دور برد می‌پیچند، جایی که با یک جفت درپوش فنری محکم می‌شوند و هر بار که لپ‌تاپ باز و بسته می‌شود، مجبور می‌شوند خم شوند. در مدت زمانی به ظاهر کوتاه، این کابل ها شروع به خستگی و پاره شدن می کنند. کابل نور پس‌زمینه معمولاً اولین بار است که علائم معروف «نور صحنه» را ایجاد می‌کند و در نهایت وقتی لپ‌تاپ بیش از 40 درجه باز می‌شود، به طور کامل خاموش می‌شود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


شکایت دسته جمعی علیه اپل به دلیل ادعای مشکل نورپردازی صحنه مک بوک پرو رد شد، با این حکم دادگاه که اپل هیچ تعهد قانونی برای افشای نقص طراحی ندارد.