فناوری اپل به مرد چهار پلژی کمک می‌کند، اما همچنان به کار نیاز دارد

[ad_1]

اپل به ویژگی‌های دسترس‌پذیری خود افتخار می‌کند، آن‌ها را به شدت تبلیغ می‌کند و جوایزی را برای آن‌ها کسب کرده است. برای فردی که با معلولیت زندگی می کند، فناوری مناسب می تواند به معنای واقعی کلمه زندگی را تغییر دهد. فناوری اپل به بسیاری از افراد کمک می کند تا زندگی مستقل تری داشته باشند.

با این حال، هنوز جای پیشرفت وجود دارد. برای درک بهتر تفاوت‌هایی که فناوری اپل ایجاد می‌کند و شکاف‌هایی که هنوز وجود دارد، با کالین هیوز، یک بریتانیایی 55 ساله مبتلا به دیستروفی عضلانی شدید – یک بیماری از دست دادن عضله که به طور مؤثری او را چهار پلژیک می‌کند و قادر به استفاده از هر دو دستش نیست، مصاحبه کردم. یا پاها…

هیوز گفت که در حالی که فناوری خانه های هوشمند برای اکثر مردم راحت است، اما برای او این تفاوت بین توانایی انجام کارها به تنهایی و غیرمستقیم است.

من خوش شانس هستم که در عصر صدای دیجیتال زندگی می کنم. فرصت های زیادی برای من باز کرد که در غیر این صورت نمی توانستم داشته باشم. هر روز تقریباً مجبورم خودم را نیشگون بگیرم تا بتوانم برای اولین بار در زندگی ام چراغ های خودم را روشن کنم، ترموستات را روشن کنم، کتری را روشن کنم، پرده ها را ببندم و غیره.

یکی دیگر از ویژگی هایی که واقعاً به استقلال من کمک می کند این است که اجازه می دهم درب آپارتمان من با دستورات صوتی باز و بسته شود. در ابتدا الکسا فعال بود، اما به لطف IFTTT راه حلی برای کنترل درب با سیری نیز پیدا کردم. این عالی بوده است زیرا به این معنی است که می توانم به طور مستقل و خود به خود وارد و از آپارتمان خود خارج شوم.

برای من، این در مورد راحتی اضافی نیست. بحث استقلال خالص و ساده است.

در مورد ویژگی «Hey Siri» در AirPods هم همینطور است.

یکی از موفق ترین ویژگی های اپل برای من (و از قضا اپل آن را اصلاً یک ویژگی دسترسی نمی داند) سیری است که در نسل دوم Airpods تعبیه شده است. این موضوع در یک سال گذشته تأثیر زیادی بر زندگی من داشته است.

قبلاً تقریباً با هر مارک هدفون بلوتوثی می‌توانستید دست خود را بالا ببرید و هدفون را لمس کنید تا دستیار صوتی فعال شود، اما اکنون با هندزفری Siri در نسل دوم Airpods می‌توانم کارهای بسیار ساده‌ای انجام دهم. فرمان صوتی: برقراری تماس، گوش دادن به لیست پخش موسیقی، کنترل نور فیلیپس در خانه، بررسی زمان. همه اینها زمانی که من با ویلچرم در حال حرکت هستم بسیار مفید است. همچنین به من آرامش می دهد که اگر زمانی که از خانه دور هستم، می توانم از کسی برای کمک تماس بگیرم. […]

یکی دیگر از ویژگی‌های مرتبط نزدیک که تحول‌آفرین بود، یکی از ویژگی‌هایی است که اپل آن را به عنوان ویژگی دسترسی طبقه‌بندی نمی‌کند، اما تأثیر زیادی بر زندگی من داشت و آن اعلام پیام‌ها با سیری است. من می توانم در یک روز آفتابی به تنهایی روی ویلچرم با ایرپاد در گوشم راه بروم و می توانم به مادرم یا یکی از دوستان نزدیکم فکر کنم که به طور خودجوش به آنها پیامک بدهم و پاسخ آنها را بشنوم. من هرگز قبلاً نتوانسته ام این کار را انجام دهم – و شما نمی توانید برای آن سطح از استقلال قیمت گذاری کنید.

خوشحالم که پیام‌های اعلامیه با سیری و میانبرها به watchOS 7 می‌آیند. اینها پیشرفت‌های مثبتی هستند که دسترسی افرادی مانند من را افزایش می‌دهند.

با این حال، در حالی که هیوز مزایای زیادی از HomeKit و Siri – دو ویژگی رایج اپل – به دست می‌آورد، او از قضا برخی از ویژگی‌های دسترسی این شرکت را کمتر مؤثر می‌داند. برای مثال، عدم پشتیبانی انگلیسی بریتانیایی در کنترل صوتی، به این معنی است که وقتی می‌خواهد دیکته کند، باید مک‌بوک پرو خود را در ویندوز بوت کند. انگلیسی بریتانیایی در نسخه بتای iOS 14 است و کار می‌کند، اما زمان زیادی طول کشیده است – و هنوز نمی‌تواند نسخه بتا مک را امتحان کند.

من یک کاربر و طرفدار اپل هستم. من از اینکه مجبورم برای دیکته ایمیل ها و پیام ها به Dragon در ویندوز روی بیاورم ناامید هستم زیرا دیکته فرمان صوتی به اندازه کافی خوب نیست.

من با مک بوک پرو خود با فناوری تشخیص صدا می نویسم و ​​کمپین می کنم. برای من دردناک است که نمی توانم از کنترل صوتی اپل به شکل فعلی آن استفاده کنم و مجبورم دنیای گرگ و میش را اشغال کنم که Parallels و Windows 10 را روی مک بوک پرو من اجرا می کند و از Dragon Professional 15 برای دیکته صوتی استفاده می کند. من به قدری از این وضعیت ناامید هستم که می‌خواهم Voice Control را انتخاب شماره یک خود برای دیکته صوتی کنم، اما در 12 ماه گذشته انگلیسی بریتانیایی را پشتیبانی نکرده است (اگرچه در حال انجام است، اما من این کار را نکرده‌ام. هنوز آن را امتحان کرده اید زیرا نسخه بتا عمومی Mac OS هنوز منتشر نشده است). در شکل فعلی، کنترل صوتی برای من غیر قابل استفاده است.

او می گوید جزئیات مهم است.

وقتی صحبت از دسترسی به میان می‌آید، چیزهای کوچک می‌توانند به معنای واقعی کلمه روز شما و زندگی شما را خراب کنند. در اکوسیستم اپل، هنوز شکاف‌هایی در ارائه ویژگی‌های دسترسی ضروری برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی شدید که نمی‌توانند صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید یا ترک‌پد را لمس کنند، وجود دارد.

برای مثال، Accessibility یک قابلیت پاسخ خودکار برای تماس‌های تلفنی را فراهم می‌کند، که برای افرادی که نمی‌توانند صفحه نمایش را برای پاسخ دادن به تماس لمس کنند، ایده‌آل است. اما نمی‌توانید از سیری بخواهید که این ویژگی را فعال کند: یکی از مفیدترین ویژگی‌ها برای افرادی که نمی‌توانند صفحه نمایش را لمس کنند، از شما می‌خواهد که برای فعال کردن آن، یک صفحه را لمس کنید. البته، یک فرد دارای معلولیت می تواند از کسی بخواهد که این کار را برای او انجام دهد، اما دسترسی به این است که اجازه استقلال بدهد.

اگر نمی‌خواهید پاسخ خودکار را روشن کنید، زیرا تماس گرفتن همیشه راحت نیست، سیری یا کنترل صوتی برای پاسخ دادن به تماس وجود ندارد. یکی هم برای قطع کردن وجود ندارد.

من تعداد دفعاتی که با کسی تماس می‌گیرم و به پست صوتی او می‌رسم از دست داده‌ام، و هیچ کاری نمی‌توانم برای پایان دادن به تماس انجام دهم زیرا نمی‌توانم دکمه قرمز روی صفحه را فشار دهم. احساس درماندگی محسوس است. بسیار ناامید کننده.

هیوز می‌گوید که مدل تلفن همراه اپل واچ تقریباً می‌تواند برای افرادی که در موقعیت او قرار دارند ساخته شود، زیرا امنیت و استقلال برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی را بدون نیاز به تلفنی که نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، ارائه می‌کند – اما وجود ندارد. عملکرد خودکار پاسخ برای ساعت.

او می افزاید که اشکالاتی که ممکن است برای افراد توانمند اندکی آزاردهنده باشند، می توانند مانعی برای افراد دارای معلولیت باشند.

من نمی‌توانم با دیکته کنترل صوتی بدون مخدوش شدن متن، به جعبه متن جستجوی Google دیکته کنم، مثلاً بدون فاصله بین کلمات به‌طور تصادفی. در کادرهای متنی در سایت هایی مانند وردپرس و بسیاری دیگر نیز همینطور است. این یک باگ شناخته شده است که اپل به آن اذعان دارد، اما طی 12 ماه این شرکت آن را برطرف نکرده است. زمانی که کاربران دارای معلولیت نمی توانند از نرم افزار اپل برای جستجوی دانش در گوگل استفاده کنند که این روزها برای همه ضروری است، وضعیت کاملاً جدی است.

دیکته سیری این مشکل را ندارد، اما شما نمی توانید آنها را با هم ترکیب کنید: اگر کنترل صوتی فعال باشد، برای دیکته و همچنین کنترل استفاده می شود.

هیوز پیشنهادی داشت که فکر می‌کرد می‌تواند نمایه این نوع مسائل را به طور چشمگیری افزایش دهد.

اگر تیم کوک چالش گذراندن یک روز را روی ویلچر برقی با دستانش روی دسته‌های تکیه‌گاه می‌پذیرفت و سعی می‌کرد از فناوری اپل برای مدیریت روز شخصی و حرفه‌ای خود استفاده کند، به وضوح شکاف‌های بزرگی را که باید پر می‌شد، مشاهده می‌کرد.

اما او همچنین فکر می‌کند که رویکرد بهتری وجود دارد – که اپل از یکی از ادعاهای خود می‌آموزد.

سارا هرلینگر، رئیس بخش دسترسی در اپل، در گذشته گفته است: “وقتی برای حاشیه ها تولید می کنید، در واقع محصول بهتری برای توده ها می سازید.” حق با آن خانم است. کارها را برای افرادی مثل من آسان تر کنید و کارها را برای همه آسان تر و راحت تر کنید. این روزها یک نقطه فروش قوی است.

اپل به جای ساختن محله های یهودی نشین یا سیلوهای دسترسی، باید فلسفه طراحی فراگیر را بسیار قوی تر از آنچه اکنون انجام می دهد، پیش ببرد.

هیوز می پرسد چرا سیری و کنترل صوتی هم دارند؟ چرا سیری را با گنجاندن تمام ویژگی‌های کنترل صوتی قدرتمندتر نکنید؟ به این ترتیب، اپل یک فناوری صوتی برای مقابله با آن خواهد داشت، و از آنجایی که سیری یک فناوری جریان اصلی است، ممکن است توجه و اولویت بیشتری نسبت به ویژگی مورد استفاده توسط اقلیت کوچکی از مشتریان اپل داشته باشد.

هیوز به دلیل پیشرفت ناتوانی اش مجبور شد کار خود را به عنوان تهیه کننده اخبار بی بی سی کنار بگذارد. او اکنون بیشتر وقت خود را به مبارزات انتخاباتی برای دسترسی بهتر افراد دارای معلولیت به فناوری اختصاص می دهد. او چیزهای بیشتری برای گفتن داشت تا من بتوانم در اینجا بگویم، و من خوشحالم که بگویم اپل اکنون در حال پیگیری این مسائل و سایر مسائل با او است.

ناتوانی ای داری؟ اگر چنین است، فناوری اپل چه تفاوتی در زندگی شما ایجاد می کند؟ چه بازدیدهایی وجود دارد و چه مواردی از دست رفته است؟ لطفا تجربیات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی