قانون خدمات دیجیتال بر توصیه‌ها و تبلیغات فروشگاه App تأثیر می‌گذارد

به‌علاوه، برای توصیه‌های برنامه شخصی‌سازی‌شده، کاربران باید بتوانند اساس آن را ببینند (مثلاً اینکه شما برنامه‌های عکاسی دیگری را دانلود کرده‌اید) و آزاد باشند که از داده‌های شخصی خود برای تولید توصیه‌ها استفاده نکنند.

وقتی صحبت از قوانین حفظ حریم خصوصی اروپا، GDPR می شود، اپل تصمیم گرفته است که الزامات آن را در سطح جهانی و نه فقط در کشورهای اتحادیه اروپا رعایت کند. به این ترتیب، همه مشتریان اپل در سرتاسر جهان از همان حفاظت از حریم خصوصی بیشتر برخوردار می شوند.

این الزام است که اپل را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا در حال حاضر راهی برای درک توصیه های برنامه در اپ استور وجود ندارد و تبلیغات پولی به وضوح به این صورت علامت گذاری نمی شوند.

توصیه ها و تبلیغات فروشگاه App

شرکت های رسانه های اجتماعی هدف اصلی DSA هستند. هدف این قانون این است که شرکت ها را مجبور کند تا محتوای غیرقانونی مانند پورنوگرافی کودکان (CSAM) را سریعتر مسدود کنند.

با این حال، وقتی نوبت به بارگذاری جانبی می رسد – یکی دیگر از الزامات قانونی که به اتحادیه اروپا می رسد – انتظار می رود اپل آزادی جدید را فقط به کشورهای اروپایی محدود کند و به مسدود کردن آن در ایالات متحده و جاهای دیگر ادامه دهد.

این الزام اخیر به طور موثر اپل را تحت قوانین شفافیت ردیابی برنامه قرار می دهد که برای توسعه دهندگان شخص ثالث اعمال می کند. در حال حاضر، شکایت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می تواند از داده های شخصی بدون درخواست اجازه کاربر استفاده کند و به آن مزیت ناعادلانه ای نسبت به سایر توسعه دهندگان می دهد.

به نظر می رسد این برنامه بر برنامه های از پیش نصب شده آیفون تأثیری ندارد

برخی از این موارد مواردی هستند که متصدیان برنامه اپل به عنوان جالب انتخاب کرده اند. دیگران با نمایه شما تطبیق داده می شوند. دیگران برای برجسته شدن توسط اپل پرداخت کردند. در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام کدام است وجود ندارد.

پلتفرم ها باید همه تبلیغات را برچسب گذاری کنند و به کاربران اطلاع دهند که چه کسی آنها را تبلیغ می کند.

با این حال، من نمی توانم هیچ نشانه ای از این را در جستجوی سریع متن نهایی پیدا کنم، بنابراین به نظر می رسد اپل در اینجا امن است.

لیست کامل شرکت های مشمول DSA

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل چهار ماه فرصت دارد تا به آن عمل کند، که احتمالاً به تغییراتی در توصیه‌ها و تبلیغات اپ استور نیاز دارد – اگرچه به نظر می‌رسد برنامه‌های از پیش نصب شده آیفون تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

قانون خدمات دیجیتال (DSA)

DSA اپل را مجبور می کند تا در این مورد شفاف تر عمل کند، حداقل در فروشگاه های App در کشورهای اتحادیه اروپا. برای مثال، اگر توسعه‌دهنده‌ای برای یک تبلیغ پول پرداخت کرده باشد، تبلیغات App Store باید به وضوح به عنوان یک تبلیغ مشخص شود و کاربران باید بتوانند ببینند کدام شرکت برای آن هزینه پرداخت کرده است.

اتحادیه اروپا اکنون تأیید کرده است که اپل یکی از 19 غول فناوری است که مشمول قانون خدمات دیجیتال می شود. به طور خاص، قوانین امنیت آنلاین و شفافیت در فروشگاه App اعمال خواهد شد.

یک الزام ثانویه برای طیف وسیع تری از شرکت های فناوری اعمال می شود – یعنی شفافیت بیشتر در مورد توصیه ها و تبلیغات.

کمیسیون اروپا گفت که DSA برای دو موتور جستجوی اصلی – گوگل و بینگ – و همچنین 17 شرکتی که به عنوان پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) تعیین کرده اعمال می شود:

  • AlibabaAliExpress
  • فروشگاه آمازون
  • اپل اپ استور
  • Booking.com
  • فیس بوک
  • گوگل پلی
  • نقشه های گوگل
  • خرید گوگل
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • pinterest
  • اسنپ ​​چت
  • ICT Tac
  • توییتر
  • ویکیپدیا
  • یوتیوب
  • زالاندو

اپل می‌تواند به هر دو سمت در DSA عمل کند، بنابراین فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مشتریان آمریکایی از همان محافظت‌ها و انتخاب‌ها برخوردار خواهند بود یا خیر.

وقتی از App Store بازدید می‌کنید، تب Today یک سری از برنامه‌های پیشنهادی را به شما نشان می‌دهد، بدون اینکه بدانید بر چه اساسی انتخاب شده‌اند. می توانید نمونه هایی را در اسکرین شات های بالا مشاهده کنید.

در یک نقطه، نسخه اولیه DSA همچنین پیشنهاد کرد که غول‌های فناوری نباید اجازه داشته باشند برنامه‌های خود را هنگام فروش تلفن هوشمند به مصرف‌کنندگان از قبل نصب کنند.

کاربران اطلاعات واضحی در مورد اینکه چرا برخی اطلاعات به آنها توصیه می شود دریافت خواهند کرد و حق دارند از سیستم های توصیه مبتنی بر پروفایل انصراف دهند.

تمامی شرکت های بورسی تا پایان ماه اوت فرصت دارند تغییرات لازم را برای مطابقت با آنها اعمال کنند.

اپل فقط در کشورهای اتحادیه اروپا می تواند از آن پیروی کند