بهعلاوه، برای توصیههای برنامه شخصیسازیشده، کاربران باید بتوانند اساس آن را ببینند (مثلاً اینکه شما برنامههای عکاسی دیگری را دانلود کردهاید) و آزاد باشند که از دادههای شخصی خود برای تولید توصیهها استفاده نکنند.
وقتی صحبت از قوانین حفظ حریم خصوصی اروپا، GDPR می شود، اپل تصمیم گرفته است که الزامات آن را در سطح جهانی و نه فقط در کشورهای اتحادیه اروپا رعایت کند. به این ترتیب، همه مشتریان اپل در سرتاسر جهان از همان حفاظت از حریم خصوصی بیشتر برخوردار می شوند.
این الزام است که اپل را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا در حال حاضر راهی برای درک توصیه های برنامه در اپ استور وجود ندارد و تبلیغات پولی به وضوح به این صورت علامت گذاری نمی شوند.
توصیه ها و تبلیغات فروشگاه App
شرکت های رسانه های اجتماعی هدف اصلی DSA هستند. هدف این قانون این است که شرکت ها را مجبور کند تا محتوای غیرقانونی مانند پورنوگرافی کودکان (CSAM) را سریعتر مسدود کنند.
با این حال، وقتی نوبت به بارگذاری جانبی می رسد – یکی دیگر از الزامات قانونی که به اتحادیه اروپا می رسد – انتظار می رود اپل آزادی جدید را فقط به کشورهای اروپایی محدود کند و به مسدود کردن آن در ایالات متحده و جاهای دیگر ادامه دهد.
این الزام اخیر به طور موثر اپل را تحت قوانین شفافیت ردیابی برنامه قرار می دهد که برای توسعه دهندگان شخص ثالث اعمال می کند. در حال حاضر، شکایت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می تواند از داده های شخصی بدون درخواست اجازه کاربر استفاده کند و به آن مزیت ناعادلانه ای نسبت به سایر توسعه دهندگان می دهد.
به نظر می رسد این برنامه بر برنامه های از پیش نصب شده آیفون تأثیری ندارد
برخی از این موارد مواردی هستند که متصدیان برنامه اپل به عنوان جالب انتخاب کرده اند. دیگران با نمایه شما تطبیق داده می شوند. دیگران برای برجسته شدن توسط اپل پرداخت کردند. در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام کدام است وجود ندارد.
پلتفرم ها باید همه تبلیغات را برچسب گذاری کنند و به کاربران اطلاع دهند که چه کسی آنها را تبلیغ می کند.
با این حال، من نمی توانم هیچ نشانه ای از این را در جستجوی سریع متن نهایی پیدا کنم، بنابراین به نظر می رسد اپل در اینجا امن است.
لیست کامل شرکت های مشمول DSA
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.