متا از شفافیت ردیابی اپلیکیشن به عنوان «سیاست مضر» انتقاد کرد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


متا گفت: «علیرغم سیاست شرورانه اپل، ما همچنان به تطبیق سیستم‌های خود برای کمک به موفقیت کسب‌وکارها با رعایت حریم خصوصی ادامه داده‌ایم و گام‌های گسترده‌ای را که آنها می‌توانند برای به حداکثر رساندن عملکرد و معیارها در پلتفرم‌های ما بردارند، به اشتراک گذاشته‌ایم. رمزگذاری مجدد.

اپل گفت: «داده‌های یک کاربر متعلق به آن‌ها است و آن‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند داده‌های خود را با چه کسی به اشتراک بگذارند یا خیر». رمزگذاری مجدد. با سیستم عامل iOS و iPad، ما به کاربران این امکان را دادیم که به برنامه‌ها اجازه دهند آنها را در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های دیگر ردیابی کنند یا نه».

این مقاله همچنین بیان می‌کند که با استفاده مداوم افرادی از تلفن‌هایشان، جمع‌آوری و کسب درآمد از داده‌های مصرف‌کننده برای برنامه‌ها آسان بوده است. با ردیابی کاربران از طریق دستگاه هایشان، به یک اقتصاد تبلیغات موبایلی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. این تبلیغ‌کنندگان، پروفایل‌های کاملی از کاربران ایجاد کرده‌اند، در حالی که آگهی‌هایی را برای کاربران بر اساس پروفایل آن‌ها ارائه می‌کنند.

متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، مدت هاست که از شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل انتقاد می کند. چند ماه پیش، این شرکت اعلام کرد که به دلیل تغییرات حریم خصوصی اپل، انتظار ضرر 10 میلیارد دلاری را در سال جاری دارد. با وجود این ضرر، تجارت تبلیغاتی این شرکت همچنان به رشد خود ادامه می دهد، اما نه به اندازه قبل.

ATT صنعت تبلیغات موبایلی را تکان داد و به تبلیغ‌کنندگان داده‌های کاربر کمتری داد تا با آنها کار کنند. شرکت هایی که برای تبلیغات خود به این داده ها متکی هستند، مجبور شده اند در برنامه های خود تجدید نظر کنند تا بتوانند سرپا بمانند.

یک سال است که اپل ویژگی شفافیت ردیابی برنامه (ATT) خود را منتشر کرده است – که راهی برای بهبود حریم خصوصی مصرف کننده است که در آن کاربران می توانند از ردیابی برنامه شخص ثالث انصراف دهند. مقاله جدیدی از Recode به سال اول ویژگی حریم خصوصی اپل می پردازد.

«قبلاً می‌توانستید در آن پول بگذارید [Facebook] یک تبلیغ‌کننده سابق متا خاطرنشان می‌کند، شما 5 یا 6 دلار پس می‌گیرید. و حالا اگر نسبت یک به یک را پس بگیرید، خوش شانس هستید.

هنگامی که برای اولین بار از یک برنامه استفاده می کنید، یک پاپ آپ ظاهر می شود که در آن می توانید “اجازه دهید” برنامه فعالیت شما را در سایر برنامه ها و وب سایت ها ردیابی کند یا “از برنامه درخواست شود ردیابی نشود” را انتخاب کنید. این ویژگی با iOS 14.5 ارائه شد و در آیفون و آیپد استفاده می شود.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

با این حال، تبلیغات در پلتفرم های متا ممکن است همچنان کاربران گروه های بزرگ ناشناس را هدف قرار دهند. از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند در سطح فردی ردیابی کنند، تبلیغات کمتر مرتبط خواهند بود. همچنین از تبلیغات “متنی” استفاده می شود که بدون حضور داده های سطح کاربر مرتبط تر هستند.

از منظر حریم خصوصی کاربر، شفافیت ردیابی اپلیکیشن چیز خوبی به نظر می رسد. آنقدرها هم که فکر می‌کردید خوب نیست، یا شاید آنطور که اپل می‌خواست فکر کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=8w4qPUSG17Y