مدیرعامل کوالکام می‌گوید به دلایلی می‌تواند تراشه Apple M1 را شکست دهد

ویلیامز و دو مدیر سابق تراشه های اپل در سال 2019 شرکت را ترک کردند تا یک شرکت جدید تولید تراشه به نام Nuvia را تشکیل دهند. این سه نفر در آن زمان گفتند که قصد دارند با اینتل و AMD رقابت کنند.

این اختلاف هنوز حل نشده بود، زمانی که در اوایل سال جاری پیشرفت جدیدی وجود داشت: کوالکام Nuvia را به قیمت 1.4 میلیارد دلار خریداری کرد. این امر به سازنده تراشه اجازه داد تا به بسیاری از تخصص های پشت توسعه تراشه M1 اپل دسترسی داشته باشد.

ادعا می شود که کوالکام می تواند اپل M1 را شکست دهد

مدیرعامل این شرکت می‌گوید کوالکام می‌تواند تراشه M1 اپل را شکست دهد، دلیل خوبی دارد: این شرکت تیمی از معماران تراشه دارد که قبلاً در Apple Silicon کار می‌کردند. این شامل جرارد ویلیامز رهبر سابق تراشه های سری A نیز می شود.

کوالکام در حال حاضر تامین کننده اپل است و تراشه های مودم برای آیفون ها تولید می کند. نبرد طولانی حقوقی بین دو شرکت بر سر حق امتیاز پتنت قبل از اینکه سرانجام در سال 2019 حل و فصل شود، بسیار داغ شد. این پیشرفت اخیر می تواند بار دیگر روحیه را برانگیزد، اگرچه ممکن است کوالکام فکر کند که با نزدیک شدن اپل به طراحی خود، چیز زیادی برای از دست دادن ندارد. تراشه های بی سیم خود

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی شاید به خاطر داشته باشید که اپل از رفتن ویلیامز آنقدر ناراحت بود که از او شکایت کردند و او را به سوء استفاده از فناوری اپل و شکار غیرقانونی دیگر مهندسان کلیدی متهم کردند…

زمینه

آمون در این ادعا کاملاً مطمئن به نظر نمی رسد، زیرا او یک طرح B را در سر دارد.

رویترز گزارش از آخرین تحولات

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


فروشندگان قدیمی پردازنده Intel Corp و Advanced Micro Devices تراشه هایی به اندازه ی اپل در مصرف انرژی ندارند. کریستیانو آمون، مدیر اجرایی کوالکام، روز پنجشنبه به رویترز گفت که معتقد است شرکتش می تواند بهترین تراشه موجود در بازار را با کمک تیمی از معماران تراشه که قبلا روی تراشه اپل کار می کردند، داشته باشد، اما اکنون در کوالکام کار می کنند.

اگر Arm، که سال‌ها با او رابطه داشته‌ایم، در نهایت پردازنده‌ای بهتر از آنچه که خودمان می‌توانیم بسازیم، بسازد، ما همچنان گزینه صدور مجوز Arm را داریم.

اپل آنها را باور نکرد و گفت که قصد واقعی آنها این است که اپل را مجبور به خرید این شرکت کنند و از این طریق فناوری خود را خریداری کنند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: