مقایسه گوشی های ایفون 14 و ایفون 13

بر این اساس گوشی آیفون 14 پرو همچنان از ناچ پشتیبانی خواهد کرد، اما گفته می‌شود این ناچ از ناچ سری iPhone 13 کوچک‌تر‌ خواهد بود. در نقد و بررسی ایفون 14 پرو مکس باید به یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که برای صفحه نمایش این گوشی در نظر گرفته شده، اشاره کنیم. این صفحه نمایش به ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن مجهز شده که البته سال‌ها پیش روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی آن را برای اولین‌بار دیده بودیم. صفحه نمایش همیشه روشن محلی است برای نمایش برخی اعلان‌ها و حتی انجام دادن یکسری فعالیت‌ها. اگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید، نرخ نوسازی صفحه نمایش به یک هرتز کاهش پیدا می‌کند تا مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشد. همچنین فاصله کانونی همه دوربین‌ها افزایش یافته و این دوربین‌ها توسط پردازشگر تصویر سطح بالای اپل یعنی Photonic Engine Image پشتیبانی می‌شوند.

  • در غیر این صورت خیلی راحت می‌توان آیفون ۱۴ پرو مکس را با آيفون ۱۳ پرو مکس اشتباه گرفت.
  • طیبررسی آیفون 14متوجه شدیم که یکی از تغییرات جدیدی که در نسخه پرو آیفون 14 شاهد آن خواهیم بود، بزرگ­تر شدن فریم دوربین­ها است.
  • عکس‌ها در کل کیفیت خوبی ارائه می‌کنند و این موضوع می‌تواند از تاثیرات Photonic Engine باشد که به شکل انحصاری روی گوشی‌های آیفون ۱۴ قرار گرفته است.
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی نیز از قابلیت‌ فوکوس خودکار برخوردار شده است.

مقایسه آیفون 14 معمولی با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بسیار مفصل است که در اینجا قرار نیست به آن بپردازیم؛ اما کافی است بگوییم که اگر به دنبال تغییرات عمده‌ای هستید، به سراغ مدل‌های Pro بروید. مدل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس به جز اندازه ی نمایشگر و باتری تفاوت خیلی زیادی باهم ندارند. آیفون 14 ارتقاهایی مانند اتصال ماهواره ای SOS اضطراری، تشخیص تصادف و بهبودهایی در عکاسی در نور کم را به همراه دارد. حتی با وجود این پیشرفت ها، همچنان شباهت های زیادی به آیفون 13 خواهید یافت. گوشی آیفون 13 نیز با به‌روزرسانی به iOS 16 تمامی امکانات نرم افزاری سری 14 مانند Always on Display و شخصی سازی صفحه قفل را دریافت خواهد کرد.

اگر همین حالا برای واردات یک خودرو ثبت سفارش شود، چقدر طول می‌کشد تا به کشور وارد شود؟

هرچند که تا تست و بررسی های نهایی باید منتظر ماند و اعداد دقیق تر قطعاً در بررسی آیفون 14 پرو مکس عنوان خواهد شد که به زودی منتشر می شود. البته احتمالا به‌زودی با عرضه گوشی‌های مجهز به چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس این اختلاف کاهش پیدا کند. بر این اساس اگر شایعه سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپل حقیقت داشته باشد، این کمپانی از یکی از این فناوری‌ها برای باز کردن قفل صفحه دستگاه استفاده خواهد کرد و آن هم به احتمال زیاد سنسور تشخیص چهره خواهد بود. علاوه بر این موضوع امکان استفاده از تکنولوژی اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی‌های ارزان قیمت سری iPhone 14 یا نسل جدید iPhone SE 3 وجود دارد.

فروش ورق فولاد در بازار ارز و بازارهای دیجیتال

بسیاری از کاربران امیدوارند که اپل این تغییرات در نسل جدید گوشی هوشمند خود ایجاد کند. بنابراین شایعه­ی حذف این قابلیت از نسخه پرو غیر منطقی به نظر می­رسد. با فاصله کمی پس از برگزاری مراسم رونمایی از سری گوشی آیفون 14، مشخصاتی از این محصول منتشر شد که ما آن­ها را به طور کامل در این مقاله مورد بررسی قرار داده­ایم. به نظر می‌رسد که اپل افزون بر ارسال آیفون به رسانه‌ها برای بررسی، محصول جدید خود را برای ستارگان سرویس تی‌وی پلاس هم فرستاده است. با این حال، تصویری که آقای اسکات منتشر کرده، به جز ماژول بزرگ دوربین، اطلاعات دیگری درباره این دستگاه به ما ارائه نمی‌کند. ویدیوی دوم توسط کاربر دیگری در توییتر به نام DuanRui به اشتراک گذاشته شده و دوباره یک آیفون 14 پرو مکس به رنگ بنفش را به نمایش می‌گذارد.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو از لحاظ نمایشگر

احتمال جایگزین شدن درگاه USB-C به جای Lightning بسیار کم بوده و انجام چنین کاری از سوی اپل می‌تواند بسیار تعجب آور باشد. اما بر اساس طرح جدید اتحادیه اروپا می‌توان گفت دیگر زمان استفاده وبلاگ 9to5mac.ir از درگاه Lightning به پایان رسیده است. چندی پیش شایعه‌هایی در رابطه با دوربین پریسکوپی در گوشی‌های آیفون منتشر شد، اما هیچ منبعی اشاره‌ای به وجود این سنسور در گوشی آیفون 14 نکرده است.