نحوه کنترل iRobot Roomba با Siri، بدون نیاز به HomeKit

[ad_1]

جاروبرقی های ربات همچنان یک دسته واضح است که HomeKit باید در آینده از آن پشتیبانی کند. پشتیبانی از HomeKit می‌تواند کنترل صوتی جاروبرقی‌ها را از طریق سیری، کنترل برنامه‌ها از طریق برنامه Home و مرکز کنترل، و برنامه‌ریزی تمیز کردن از طریق Automation را به ارمغان بیاورد – همه در همان برنامه‌ای که شما مدیریت می‌کنید. سایر لوازم جانبی خانه هوشمند.

حتی بدون پشتیبانی HomeKit، می‌توانید با استفاده از جاروهای iRobot Roomba با قابلیت Wi-Fi، دستور Siri خود را ایجاد کنید. MacStoriesراهنمای بسیار مفید برای اتصال IFTTT (اگر این پس آن) به برنامه میانبرهای اپل در iOS 12 راه اندازی می شود. در اینجا تجربه خلاء ربات کنترل شده توسط Siri و توصیه های بهترین تمرین من است:

چه فایده ای دارد؟

جاروبرقی های iRobot Roomba در حال حاضر برای آسان کردن کار جاروبرقی بین تمیز کردن عمیق عالی هستند. می‌توانید تمیز کردن را برنامه‌ریزی کنید، کارها را از راه دور در برنامه iOS iRobot شروع و متوقف کنید، یا از کنترل صوتی با دستیار صوتی Alexa آمازون استفاده کنید.

اما نمی‌توانید Roomba را با Siri خارج از جعبه کنترل کنید. این بدان معناست که اگر بلندگوی هوشمند آمازون اکو یا الکسا ندارید، کنترل صوتی وجود ندارد. با استفاده از سیری و میانبرها، می توانید دستورات صوتی سفارشی ایجاد کنید که Roomba را از HomePod، iPhone، iPad و Apple Watch کنترل می کند.

کنترل سیری مخصوصاً برای کنترل از راه دور با دستورات صوتی زمانی که خارج از خانه هستید عالی است. آیا می خواهید با یک کف تمیز به خانه بروید؟ فقط به سیری بگو

چه چیزی نیاز دارید؟

قبل از شروع، به یک جاروبرقی iRobot Roomba مجهز به Wi-Fi، یک آیفون یا آی پد دارای iOS 12 با برنامه Shortcuts نصب شده و یک حساب IFTTT نیاز دارید. همچنین می‌خواهید Roomba شما راه‌اندازی شده و به شبکه Wi-Fi شما متصل شود تا آماده کار باشد.

همچنین باید آموزش غنی از منابع فدریکو ویتیچی را که شامل الهام بخش این راهنما در قالب نمایشی از جاروبرقی Roomba با کنترل سیری Myke Hurley است، علامت گذاری کنید.

IFTTT را پیکربندی کنید

برای هر اقدام Roomba، ابتدا باید یک اتوماسیون در IFTTT ایجاد کنید که یک وب هوک را با دستور iRobot متصل می کند. اگر این عبارت شما را مثل من عصبانی می کند، نگران نباشید: شما فقط روی چند دکمه کلیک می کنید و متنی را جابجا می کنید.

وارد IFTTT.com شده و My Applets را انتخاب کنید:

siri roomba

اپلت جدید را انتخاب کنید:

siri roomba

“web” را در قسمت جستجو تایپ کنید، سپس Webhooks را انتخاب کنید:

siri roomba

یک “نام رویداد” را برای اقدامی که برای شما منطقی است وارد کنید. سپس باید این متن را در برنامه Shortcuts وارد کنید. سپس “ایجاد ماشه” را انتخاب کنید:

siri roomba

پیوند آبی “this” را انتخاب کنید:

siri roomba

“irobot” را تایپ کنید، سپس کاشی سبز “iRobot” را انتخاب کنید:

siri roomba

برای هر دستور، عمل مربوطه را انتخاب کنید:

siri roomba

Roomba خود را انتخاب کنید، سپس “Create an action” را انتخاب کنید:

siri roomba

در نهایت، به‌صورت اختیاری هشدارها را هنگام اجرای عملیات غیرفعال کنید، سپس «پایان» را انتخاب کنید تا اتوماسیون خود ذخیره شود:

siri roomba

می‌توانید هر یک از این مراحل را برای هر عمل Roomba تکرار کنید (یعنی شروع، توقف، مکث، داک)، فقط متن «نام رویداد» را تغییر دهید، و سپس کار با سمت IFTTT تقریبا تمام شده است.

آخرین مرحله این است که کلید منحصر به فرد خود را کپی کنید (چیزی که فقط شما باید داشته باشید و هیچ کس دیگری) و رشته متن نمونه را که بعداً برای هر عمل در Shortcuts تنظیم خواهید کرد (این رشته شامل کلید شما است، به اشتراک نگذارید) .

ابتدا به آدرس /ifttt.com/maker_webhooks بروید و “Documentation” را انتخاب کنید:

siri roomba

سپس، کلید و رشته متن نمونه خود را کپی و ذخیره کنید. من انتخاب کردم که یادداشت خود را در یادداشتی در Apple Notes انتخاب و کپی کنم (که می توانید به صورت اختیاری آن را قفل کنید):

siri roomba

(c0w-m00-pig-0ink در واقع کلید من نیست، حتی اگر قبلاً نام صفحه AIM قدیمی من بود) 😀

میانبر خود را ایجاد کنید

هنگامی که اصول اولیه پشت صحنه در IFTTT ایجاد شد، آماده هستید تا با برنامه Shortcuts میانبرهایی را در iPhone یا iPad خود ایجاد کنید. هر میانبر فقط چهار مرحله دارد: دو جعبه متن، یک کادر URL و یک کادر دریافت محتوای URL.

siri roomba

می توانید از کادر جستجو برای یافتن مراحل صحیح میانبر خود استفاده کنید، سپس هر جعبه متن و URL را با داده های صحیح پر کنید. اولین کادر متنی به کلید IFTTT شما نیاز دارد، جعبه متن دوم به نام رویدادی که برای عمل IFTTT ایجاد کرده اید، نیاز دارد، کادر URL به رشته متن ارائه شده با کلید IFTTT با متن {event} با نام شما نیاز دارد. رویداد سفارشی که ایجاد کردید

پس از انجام چهار مرحله، می‌توانید میانبر خود را با نماد دوبار جابه‌جایی زیر دکمه «انجام شد» در بالا سمت راست سفارشی کنید. میانبر خود را نامی بگذارید، نماد را سفارشی کنید، به صورت اختیاری آن را از ویجت برنامه Shortcuts اضافه یا حذف کنید، سپس یک عبارت Siri سفارشی ایجاد کنید تا عمل را با صدا فعال کنید.

siri roomba

پس از ایجاد اولین میانبر برای کنترل Roomba خود با میانبرها، می توانید از برگه اشتراک گذاری از دکمه عملکرد (فلش بالا) برای یافتن عملکرد “میانبر تکراری” استفاده کنید. این به شما امکان می دهد الگوی میانبر خود را به راحتی کپی کنید، سپس می توانید نام رویداد و URL را برای هر میانبر بعدی تغییر دهید.

برای نمادهای میانبر خود، سیستم رنگ چراغ راهنمایی را انتخاب کردم: سبز برای رفتن، زرد برای کاهش سرعت و قرمز برای توقف، سپس بنفش برای متمایز کردن برای رفتن به خانه.

نکات سیری

عبارت سیری شما برای هر میانبر می تواند هر چیزی باشد که می خواهید (به شرطی که عبارت سیری برای میانبر دیگری نباشد). در حالت ایده‌آل، من دوست دارم این کلمات را مختصر نگه دارم: «رومبا را شروع کنید»، «رومبا را مکث کنید»، «رومبا را متوقف کنید» و «رومبا را لنگر انداخت». ایده این است که هر فرمان صوتی را می توان برای سرعت بهینه کرد.

اما… من همچنین دوست دارم دستورات زبان طبیعی ارگانیک بیشتری داشته باشم. اینجاست که عبارات سیری برای میانبرها و سیری خارج از جعبه متفاوت است. شما می توانید از سیری بخواهید که به طرق مختلف پیام ارسال کند، اما دستورات سیری که خودتان ایجاد می کنید به یک عبارت در هر میانبر محدود می شود.

siri roomba

راه حل من این است که هر میانبر را برای Roomba کپی کنم، سپس به میانبرهای تکراری عبارات Siri منحصر به فرد خود را بدهید. هر میانبر تکراری به یک نام منحصر به فرد نیز نیاز دارد، بنابراین من فقط یک + را به انتهای هر یک اضافه کردم (مانند عبارت سیری طولانی تر).

در غیر این صورت، تمام مراحل در هر میانبر تکراری، میانبر کپی شده را نشان می دهد. بدون نیاز به انجام کار اضافی با IFTTT!

به من اجازه می‌دهد بگویم “Hey Siri, Roomba را وصل کن” یا “Hey Siri, tell Roomba to come home” از iPhone، iPad، Apple Watch یا HomePod، و Siri میانبر را اجرا کرده و دستور صحیح را به Roomba من ارسال می کند. (من انتخاب کردم که دستورات طولانی تر را با آنچه الکسا برای ثبات نیاز دارد مطابقت دهم.)

و در حالی که Shortcuts بین iPhone و iPad با برنامه Shortcuts همگام‌سازی می‌شود، من اعتقاد ندارم که عبارت Siri همگام‌سازی شود. اگر می‌خواهید Roomba خود را از HomePod خود کنترل کنید، باید یک عبارت سیری در iPhone یا iPad ایجاد کنید (که باید در نزدیکی شما باشد). برای iPhone یا Apple Watch، باید عبارت Siri را در آیفون ایجاد کنید و عبارت Siri iPad را برای کنترل Siri iPad ایجاد کنید.

siri roomba

اتصال سیری به جاروبرقی iRobot Roomba با قابلیت Wi-Fi کمی کار را می طلبد، اما مطمئناً برای درک آن نیازی به برنامه نویس بودن یا دانستن هیچ زبان توسعه ای ندارید. با استفاده از IFTTT و ابزارهای موجود در برنامه Shortcuts، می‌توانید Roomba را به سیری متصل کنید و کنترل صوتی آیفون، آی‌پد، اپل واچ یا هوم پاد را فقط در حدود یک ساعت دریافت کنید… سپس از مزایای آن در آینده بهره مند شوید.

برای ایده‌های بیشتر در مورد نحوه استفاده از IFTTT و میانبرها، آموزش MacStories را که الهام‌بخش این راهنما است، بررسی کنید و تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!


برای اخبار بیشتر اپل در 9to5Mac در YouTube مشترک شوید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی