پرونده نقض حق ثبت اختراع اپل در بریتانیا شاهد “سفت شدن حلقه” است

شکایت اریکسون برای نقض حق اختراع 5G اپل اکنون با آخرین پرونده در دادگاه عالی بریتانیا به ششمین کشور خود رسیده است. این شرکت مخابراتی سوئدی در تلاش است تا از ممنوعیت واردات آیفون در ایالات متحده و جاهای دیگر اطمینان حاصل کند زیرا اپل را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار می دهد.

سوابق دادگاه بریتانیا برخی از پرونده های اریکسون علیه اپل را نشان می دهد: در 6 ژوئن، اریکسون – به نمایندگی از شرکت حقوقی تیلور وسینگ، که دفاتری در بسیاری از کشورهای اروپایی (و فراتر از آن) دارد – پرونده ای را به دادگاه عالی انگلیس تشکیل داد. & ولز […]

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی اریکسون اپل را به نقض پتنت خود در مورد تراشه های 5G مورد استفاده در آیفون های فعلی متهم می کند. در واقع، اپل برای استفاده از فناوری ثبت اختراع حق امتیاز پرداخت می کرد، اما پس از انقضای مجوزها، مجوزها را تمدید نکرد. اعتقاد بر این است که اپل امیدوار بود معامله بهتری را برای مجوز 5G انجام دهد، زیرا قراردادی بر روی فناوری های 2G، 3G و 4G به ثبت رسانده بود.

اپل همین رویکرد را با پتنت هایی که توسط یک شرکت مجزا به نام Optis در اختیار دارد در پیش گرفته است – و Florian Mueller از سایت می گوید که سازنده آیفون بازی خطرناکی انجام می دهد.

پرونده های اریکسون به اپل نشان می دهد که طناب در چندین حوزه قضایی در حال سفت شدن است. در یک نقطه، چکش حکم ثبت اختراع در جایی می افتد.

اپل همچنین کمیسیون های App Store را به خطر می اندازد

اریکسون تاکنون حداقل در پنج کشور از اپل شکایت کرده است: ایالات متحده، آلمان، هلند، برزیل و کلمبیا. ثبت اختراعات فوس گزارش می دهد که اکنون بریتانیا به این لیست اضافه شده است.

از آنجایی که بدون تردید اریکسون مالک پتنت ها است و اپل در حال حاضر با تمدید نکردن مجوزهای خود آنها را نقض می کند، کارشناسان می گویند که این شرکت سوئدی باید در صدور حکمی برای واردات آیفون به یک یا چند کشور موفق باشد.

پرونده نقض حق اختراع اپل خطرناک است

اپل ادعا می کند که مالکیت معنوی ضروری برای ساخت برنامه های iOS دارد و 27 درصد از درآمد خرید درون برنامه ای را می خواهد (به استثنای بخش کوچکی از حق امتیاز مربوطه) حتی اگر پرداخت ها را پردازش نکند (در این صورت او می خواهد 3٪ اضافی که تقریباً همان چیزی است که پردازنده های پرداخت شخص ثالث هزینه می کنند). در اریکسون در مقابل اپل دعوای قضایی FRAND در ناحیه شرقی تگزاس، اپل نمی‌خواهد اریکسون برخی مشکلات فروشگاه App را کشف کند. اریکسون قبلاً دو درخواست برای اجبار ارائه کرده است، و در مورد اول، قاضی گیلستراپ یک جلسه استماع برای اوایل جولای برنامه ریزی کرده است.

عکس: JES شوت می کند/پاشیدن

اپل تقریباً مطمئن است که پرونده‌ها را در مقطعی حل و فصل می‌کند – به سادگی بیش از آن در معرض دید قرار گرفته است که به دادگاه اجازه نمی‌دهد تا حکم صادر کند – اما امیدوار است که طولانی‌تر کردن کارها و طرح دعوای متقابل به آن اجازه دهد شرایط بهتری را مذاکره کند.

همانطور که در Optis در این زمینه، خطر قابل توجهی برای اپل وجود دارد که رویه قضایی اضافی FRAND بریتانیا – ناشی از شکست اپل در دستیابی به توافق با گروه Optis/Unwired – می‌تواند دفاعش را در برابر دارندگان پتنت بسیار بزرگ‌تر پیچیده کند. با سپرده های اریکسون، این ریسک نسبت به قبل واضح تر است […]

هر دو شرکت در تلاش هستند تا محصولات تولید شده توسط طرف دیگر را ممنوع کنند: آیفون در یک طرف و ایستگاه پایه موبایل از طرف دیگر.

وقتی اپل در دسامبر سال گذشته از اریکسون شکایت کرد و ادعا کرد شرکت سوئدی شرایط FRAND را زیر پا گذاشته است، اوضاع تشدید شد. این قوانین بین‌المللی است که به اختراعات اساسی استانداردها (فناوری که بدون آن ساخت گوشی هوشمند غیرممکن است) با شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض نیاز دارد. به عبارت دیگر، اپل ادعا کرد که اریکسون هزینه های مجوز ثبت اختراع را اضافه کرده است.

پرونده های بریتانیا ظاهراً به دنبال یک تلاش میانجیگری شکست خورده اخیر در منطقه شرقی تگزاس است. در حالی که طرفین آزادند تا اسناد اضافی را در طول مذاکرات میانجیگری ارائه دهند، اما نمی خواهند در زمانی که همه باید سازنده باشند، به عنوان اقدامات خصمانه دیده شوند.

این دو شرکت به سختی و احتمالاً کثیف با هم می جنگند. به عنوان مثال، اپل تا حدودی کمیسیون های App Store خود را توجیه می کند زیرا فروشگاه به توسعه دهندگان اجازه می دهد از دارایی معنوی ارزشمند استفاده کنند. در یک دعوی قضایی در ایالات متحده، اریکسون سعی دارد اپل را مجبور به افشای جزئیات این IP کند (احتمالاً هزینه هایی را که اپل از توسعه دهندگان دریافت می کند با هزینه هایی که از پرداخت اریکسون خودداری می کند مقایسه می کند). هر نقطه ضعفی که در ادعاهای مالکیت معنوی اپل شناسایی شود، می‌تواند بر فشار ضد انحصار در مورد اپ استور بیفزاید.

یک کارشناس ثبت اختراع می گوید که “طناب در حال سفت شدن” بر روی شرکت کوپرتینویی است زیرا به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است که اریکسون دیر یا زود موفق به اخذ دستور آیفون شود.

زمینه

اریکسون به نوبه خود اپل را به هدر دادن منابع قضایی متهم کرد با تحمیل دعوای غیرضروری در دو جبهه. اپل با طرح شکایت غیر مرتبط با نقض حق اختراع علیه اریکسون تلافی کرد.