کاهش 10 درصدی 8 سال طول می کشد

با توجه به اینکه چین 70 درصد تولید جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص می دهد و تامین کنندگان اصلی چینی تقریباً نیمی از محموله های جهانی را به خود اختصاص می دهند، منطقه دارای زنجیره تأمین توسعه یافته ای است که تکرار آن دشوار خواهد بود – و اپل در صورت جابجایی ممکن است دسترسی خود را از دست بدهد. استیون تسنگ و وو جین هو، تحلیلگران BI در این گزارش گفتند.

دوم، دولت چین شنژن را به اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور تبدیل کرد. SEZها برای تشویق تجارت از طریق مقررات برنامه ریزی آرام و مشوق های مالیاتی سخاوتمندانه – و مهمتر از همه، تسهیل سرمایه گذاری خارجی در مشاغل محلی طراحی شده اند. این و همچنین مزایای جغرافیایی آن است که به آن اجازه داده است با چنین سرعتی توسعه یابد.

تحقیقات نشان می دهد که انتقال تنها 10 درصد از تولید اپل به خارج از چین حدود هشت سال طول می کشد.

زمینه

قرار گرفتن اپل در چین نیز به طور قابل توجهی بیشتر از بسیاری دیگر است. Amazon.com Inc.، HP Inc.، Microsoft Corp.، Cisco Systems Inc. و Dell Technologies Inc. نیز برای تولید سخت افزار برای سرورها، ذخیره سازی و محصولات شبکه به چین وابسته هستند، اما میزان وابستگی آنها بسیار کمتر از وابستگی به چین است. سیب. .

شرکت های آمریکایی نسبت به چین خوشایند نیستند

تحلیلگران می گویند اپل در وضعیت بسیار بدتری نسبت به سایر غول های فناوری ایالات متحده قرار دارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

تصادفی نیست که بیشتر تولیدات اپل در شنژن و اطراف آن انجام می شود. اول، این شهر از نظر استراتژیک قرار دارد و به عنوان دروازه ای بین سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ عمل می کند. این یکی از بزرگترین مراکز کشتیرانی در جهان است که یک بندر کانتینری عظیم دارد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

سوم، این SEZ در سال 1980 تأسیس شد، به این معنی که شهر 37 سال فرصت داشته تا به قطب تولید دنیای فناوری تبدیل شود. اپل به شبکه گسترده ای از تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی متکی است که برخی از آنها ممکن است تنها یک قطعه کوچک را تولید کنند. اکثر آنها در شنژن و اطراف آن مستقر هستند، بنابراین تدارکات جمع آوری همه چیز در یک مکان برای مونتاژ ساده است.

بلومبرگ گزارش می دهد که اتکای کلی صنعت فناوری می تواند تا سال 2030 در اکثر موارد بین 20 تا 40 درصد کاهش یابد. دهه آینده، BI را محاسبه می کند.

نظرسنجی اخیر شورای بازرگانی آمریکا و چین نشان داد که شرکت های آمریکایی بیش از هر زمان دیگری نسبت به عملیات تولیدی در این کشور بدبین هستند و ده نگرانی را ذکر می کند:

  1. تعطیلی های کووید
  2. روابط آمریکا و چین
  3. محدودیت های سفر در زمینه کووید
  4. داده ها، اطلاعات شخصی و امنیت سایبری
  5. افزایش هزینه
  6. جداسازی تکنولوژیکی
  7. رقابت
  8. سیاست صنعتی
  9. سیاست های تدارکاتی
  10. حفاظت از IP

وقتی گزارشی در سال 2019 نشان داد که هدف اپل می‌تواند تا 15 تا 30 درصد از تولید خود را به خارج از چین منتقل کند، ما فکر کردیم که آیا این امکان پذیر است یا خیر.

اتکای اپل به چین در اعداد

Bloomberg Intelligence تخمین می زند که حدود هشت سال طول می کشد تا تنها 10 درصد از ظرفیت تولید اپل به خارج از چین منتقل شود، جایی که حدود 98 درصد از آیفون های این شرکت ساخته شده اند. ده‌ها تامین‌کننده قطعات محلی – بدون ذکر وسایل حمل‌ونقل، ارتباطات و برق مدرن و کارآمد – خروج از دومین اقتصاد بزرگ جهان را به‌ویژه دشوار می‌کنند.

بلومبرگ تحلیل خودمان را تکرار کرد و اعدادی را برای آن در نظر گرفت.

عکس: Zhang Kaiyv/Unsplash

حدود یک چهارم شرکت‌های آمریکایی با فعالیت‌های تولیدی چینی، بخشی از تولیدات خود را در سال گذشته به خارج از کشور منتقل کرده‌اند، اما این به طور کلی تنها به چیزی منجر شده است که به عنوان استراتژی «چاینا پلاس وان» شناخته می‌شود. این جایی است که بخش عمده ای از تولید در چین باقی می ماند، اما یک کشور دیگر برای مواقع اضطراری اضافه می شود.

ما در سال 2017 به چالش عظیم انتقال مقادیر قابل توجهی از تولید اپل به خارج از چین اشاره کردیم.

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین صحبت کرده‌ایم، و بخش تحقیقاتی بلومبرگ اکنون اعداد تخمینی درباره این موضوع را ارائه کرده است.